به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا محسنی در کارگروه رفع موانع تولید شفت که با حضور مدیران کل بانک های عامل استان و تنی چند از مدیران کل ذیربط برگزار شد؛ پایداری مشاغل و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال را یکی از مهمترین راهبردهای دولت های یازدهم و دوازدهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود : همواره از واحدهای تولیدی شهرستان که اهتمام به کار و تولید داشته اند، حمایت شده است.
وی ایجاد اشتغال در سطح روستاها را یکی از راهکار رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در شفت خواند و گفت : نگاه وزارت کشور توسعه متوازن همه استان ها و شهرستان هاست و در این راستا شهرستان شفت بر اساس شاخص های موجود و به صورت پایلوت به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمترتوسعه یافته کشور انتخاب شد تا با اجماع ظرفیت های کشوری استانی و همچنین شهرستانی در توسعه این منطقه یک رشد و جهش محسوس ایجاد شود.
محسنی با بیان اینکه صنعت در کنار کشاورزی و گردشگری یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی شفت محسوب می شود، افزود : ۱۱۷ واحد صنعتی در این شهرستان وجود دارد که ۶۶ واحد در داخل مجموعه شهرک صنعتی و ۵۱ واحد نیز در خارج از این مجموعه قرار دارد.
وی با بیان اینکه ۲۶ واحد صنعتی فعال ، ۲۰ واحد نیمه فعال و ۲۸ واحد تعطیل در شهرک صنعتی شفت استقرار دارد گفت : در خارج از شهرک صنعتی نیز ۵۱ واحد دارای پروانه و مجوز فعالیت هستند که ۳۰واحد فعال ، پنج واحد نیمه فعال و ۱۵ واحد نیز تعطیل هستند.
مقام عالی دولت در شفت با بیان اینکه بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی خرطوم فراهم و این مجموعه مهیای واگذاری به بخش خصوصی است، افزود : دولت برای تداوم چرخه تولید و رفع مشکلات تولید کنندگان اهتمام دارد.
وی با بیان اینکه یک هزار ۴۴ نفر در داخل شهرک صنعتی شفت و ۲۳۲ نفر نیز در واحدهای صنعتی خارج از این مجموعه اشتغال دارند افزود : پایداری مشاغل و ایجاد فرصت های جدید اشتغال مستلزم رفع موانع تولید است.
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب، در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

۷۲۹۴/۲۰۰۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.