محسن آهنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ۵۰ کارخانه یا کارگاه صنعتی در شهرستان آستارا ۳۵ واحد در شهرک صنعتی دایر شده و ۲۳ مورد آن فعال و پنج واحد راکد و ۶ واحد نیز در حال ساخت و ساز است.

وی ادامه داد: برای راه اندازی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی، بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و ۲۵۰ نفر در کارخانه ها و کارگاه های آن مشغول به کار هستند.

وی افزود: در شهرک صنعتی آستارا واحدهایی نظیر تولید شیرآلات برنجی، پلی اتیلن، سایبان، تزئینات چوبی و دکوراسیون، پوشاک و دستگاه های برش فلزات فعال و در خارج از آن واحدهایی نظیر تولید آبمیوه، قطعات سردخانه، سبد پلاستیکی و پالت سازی دایر است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا میزان رشد اشتغال را در سطح این شهرستان ۱۲ درصد و در شهرک صنعتی آن ۲۲ درصد اعلام کرد و از تداوم حمایت های اداری و مالی دولت، نسبت به راه اندازی واحدهای تولیدی خبر داد.

شهرک صنعتی آستارا در سال ۱۳۸۷ به مساحت ۲۰ هکتار در روستای کوهپایه ای هودول ایجاد شده و راه پر پیچ و خم، از موانع و مشکلات فراروی فعالان آن است و سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در خرداد ماه امسال، از تامین ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت راه جدید شهرک و پایان مطالعات مقدماتی آن خبر داده بود.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در خرداد ماه امسال از موافقت اصولی دولت با ساخت شهرک صنعتی مرزی در این شهرستان با هدف رونق تولید و اشتغالزایی خبر داده بود و به گفته او، در سفر اسفند ماه ۹۷ رئیس جمهوری و هیأت دولت به گیلان، ساخت شهرک صنعتی مرزی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا درخواست شده و بعد از بررسی‌ها، مورد موافقت وزارت صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی کشور قرار گرفته است و پس از تعیین زمین در بخش مرکزی آستارا و اخذ مجوزها از ۹ سازمان مربوطه، عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

شهرستان مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با داشتن سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از ظرفیت بالایی برای صادرات برخوردار است.

۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.