رقیه کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که در زمان حاضر، یک هزار نفر از نوآموزان و پیش دبستانی ها بایستی به لحاظ سلامت جسمانی سنجش شوند، افزود: سنجش سلامت همه نوآموزان و پیش دبستانی ها در مدت باقیمانده انجام می شود.

وی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۸ هزار و ۴۱۲ نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی ها در استان گیلان تحت پوشش طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۱۶۴ نفر نوآموز و بقیه پیش دبستانی هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان خاطر نشان کرد: از مجموع نوآموزان و پیش دبستانی تحت پوشش طرح سنجش، ۱۶۹ نوآموز و ۲۹ پیش دبستانی به مدارس استثنایی و بهزیستی و بقیه برای ثبت نام نهایی به مدارس عادی معرفی شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ پایگاه برای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۲۳ پایگاه برای سنجش پیش دبستانی ها در شهرستان‌های مختلف استان گیلان تصریح کرد: در اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان و پیش دبستانی ها به لحاظ بینایی، شنوایی، ضریب هوشی و غیره مورد ارزیابی قرار می‌ گیرند.

کریمی اضافه کرد: در مرحله مقدماتی ارزیابی‌های مختلف از نوآموزان به لحاظ دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، ورزش، قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان و اوتیسم انجام می‌شود که در صورت مشکوک بودن به هر یک از این موارد، به بخش تخصصی ارجاع داده می‌شود.

وی کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی را از اهداف اجرای طرح سنجش دانست.

سال گذشته ۲۰ هزار و ۷۹۵ نوآموز بدو ورود به دبستان و ۱۰ هزار و ۵۶۹ کودک پیش دبستانی تحت پوشش طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.