فردین مهرابیان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری جلسه کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی مدارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بوفه ها به عنوان مروج تغذیه سالم در نظر گرفته شوند و این مهم از کارهایی است که می توانیم در راستای بهداشت دانش آموزان به نحو احسن انجام دهیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به بهداشت، سلامت و تغذیه دانش آموزان اظهار داشت: مصرف مواد غذایی سالم نقش مهمی در سلامت دانش آموزان دارد بنابراین بوفه های مدارس باید تغذیه های مناسب و سالم برای این قشر داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان توجه به برچسب نشانگر تغذیه را ضرورتی برای ارتقای سلامت عنوان و خاطر نشان کرد: مواد غذایی که در بوفه های مدارس در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، باید دارای نشان سلامت باشد. 

وی با تأکید بر ارائه آموزش به دانش آموزان درباره نشانگرهای تغذیه ای و توجه آنها به این نشانگرها تصریح کرد: قند، نمک و چربی در کنار میزان کالری از جمله مواردیست که در برچسب های نشانگر رنگی تغذیه به آن توجه شده و میزان خطر ورود هر کدام از این مواد به بدن نیز نشان داده شده است. 

مهرابیان با اشاره به اهمیت همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در استان گیلان برای ارتقاء سلامت و بهداشت در مدارس و ضرورت توجه به این مهم در سال تحصیلی جدید بیان داشت: با هماهنگی دو طرف برای اجرای برنامه ها، شاهد ارتقاء کمی و کیفی اهدافمان در بخش بهداشت، تغذیه ایمنی در مدارس خواهیم بود.

وی با بیان این که همه ما بایستی دست به دست هم برای ارتقاء بیش از پیش بهداشت ، تغذیه و ایمنی در مدارس همکاری های لازم را داشته باشیم، اضافه کرد: کارهایی مانند بهداشت و ارتقاء سلامت، کار سیستمی است و تفکر سیستمی نیاز دارد.

جلسه کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی مدارس روز چهارشنبه به میزبانی آموزش و پرورش با حضور کارشناسانی از این اداره کل و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت برگزار شد.

در سال تحصیلی گذشته، افزون بر ۳۹۱ هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل کردند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.