پاشا سماپور عصر دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این میزان غذای نذری برای نخستین بار در آستارا بمناسبت تاسوعای حسینی در ۱۰ دیگ در مجتمع پذیرایی اسرا پخته و توزیع شد.

وی افزود: برای تهیه این غذاها حدود یکهزار کیلوگرم برنج استفاده شد و خیران با تهیه و توزیع غذای گرم، یکی از سیره های نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) را به نمایش گذاشتند.

وی بیان کرد: احسان و نذورات مناطق اهل سنت آستارا در سومین و هفتمین روز شهادت امام حسین (ع) به اوج می رسد و این برنامه ها وحدت مسلمانان را به نمایش می گذارد.

 سماپور بیان کرد: شکوفایی انقلاب اسلامی، از برکات محرم است و پایداری ملت ایران به ولایت و مکتب اهل بیت (ع)، دسیسه های استکبار را نقش بر آب کرده است. 

روشن کردن شمع در مقابل مساجد و حسینیه ها از آئین های روز تاسوعای حسینی است و عزاداران در آستارا در آئین های سوگواری مساجد محلات شرکت کرده و به یاد عباس (ع) و شهدای کربلا شمع روشن می کنند.

آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) در کنار جاده آستارا به تالش،  امروز خیل زیاد عزاداران تاسوعای حسینی را شاهد است و مسافران و رهگذران نیز با حضور در آن، دقایقی در برنامه های سوگواری شرکت کرده و نذورات خود را به حرم اهدا می کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۱۰۰ هیات مذهبی و ۸۷ مسجد در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.