حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  برگزاری نماز ظهر عاشورا در امام زادگان و بقاع متبرکه گیلان یکی از برنامه های طرح بصیرت عاشورایی است که هر ساله با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و عزاداران حسینی در امام زادگان استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اهمیت برپایی نماز در اول وقت خاطر نشان کرد: اقامه نماز، توسط امام حسین (ع) و یارانش در ظهر عاشورا  از جمله مهمترین پیام های عاشورا است.

وی بیان داشت: همزمان با آغاز ماه محرم ویژه برنامه های بصیرت عاشورایی با شعار کرامتنا الشهاده با هدف جلوگیری از ورود انحرافات و خرافات به مکتب عاشورا، اجرای امینانه نیات واقفان، تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در جامعه در ۵۰۰ بقعه متبرکه و امام زاده گیلان به اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام، سخنرانی و عزاداری در شب‌ های دهه محرم، برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌ (ع) ، برنامه شیرخوارگان حسینی‌، همایش نوجوانان حسینی‌، برگزاری برنامه رهروان زینبی (س) ویژه بانوان و برپایی نماز ظهر عاشورا از جمله ویژه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در امام زادگان گیلان است.

امام حسین (ع) و ۷۲ یار باوفای ایشان در روز دهم ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری در صحرای کربلا به شهادت رسیدند و حدود ۱۴ قرن است که شیعیان و آزادیخواهان جهان این روز را عزاداری می کنند.

استان گیلان دارای افزون بر ۹۴۰ بقعه متبرکه است.

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.