به گزارش خبرنگار ایرنا،  نصرالله بازوند روز چهارشنبه در همایش تجلیل از تعاونی های برتر استان با اشاره به شرایط تحریم، بهره برداری از این طرح ها را یک نوید خواند و  افزود: در دنیا حدود سه میلیون تعاونی فعال بوده که ۱۲ درصد اشتغال جهان را به خود اختصاص داده‌اند و در ایران  ۲۲۰ هزار تعاونی به ثبت رسیده که از این تعداد ۹۳ هزار تعاونی فعال است.

وی اظهار کرد: در جهان از نظر تعاونی ها ۱۲ درصد و در ایران هفت درصد اشتغال را به خود اختصاص داده اند که کشورمان از لحاظ تعداد تعاونی در رتبه چهاردهم جهان است.

بازوند به علل موفقیت تعاونی‌های فعال اشاره و خاطرنشان کرد: داشتن راهبرد ، وجود افراد توانمند، ثبات در سیاست‌های نظام و نوآوری از مهمترین دلایل موفقیت تعاونی‌هاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تعاونی‌های  توسعه و عمران   و دانش بنیان ادامه داد:  ۸۱ تعاونی توسعه و عمران در کشور تشکیل شده که دهک‌های پایین جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد و ۲۱۷ تعاونی دانش بنیان و نوآور نیز در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه نخستین راهبرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحقق دولت الکترونیک است، تصریح کرد: شفاف‌سازی امور حقوقی و سرعت در ارائه خدمات، همچنین ایجاد سامانه هوشمند در ثبت تعاونی‌ها از دیگر برنامه‌های مهم است.

بازوند با تأکید بر اینکه تمامی  قراردادهای شرکت‌ها در سامانه گذاشته شده ، بیان کرد: نخستین صندوق خطرپذیر در سال جاری ایجادشده است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.