مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی به همراه جمعی از مدیران این اداره کل از چند شرکت تولیدی واقع درشهرک صنعتی چناران شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد سنجری ضمن بازید از واحدهای صنعتی اولین اولویت برای دولت و نظام حفظ اشتغال موجود و بعد از آن ایجاد اشتغال جدید عنوان کرد و گفت: ما اعتقاد داریم که یک صنعت باید به شکل کامل و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، بهره‌وری داشته باشد و در این راستا مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سعی دارد حل مشکلات واحدهای تولیدی به منظور صیانت از اشتغال موجود در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی ایجاد تعامل بین کارگر و کارفرما را ملاک تداوم رونق تولید دانست و بیان کرد: با ایجاد تعامل و تحکیم روابط بین کارگر و کارفرما می‌توان شاهد تداوم رونق تولید در واحدهای تولیدی بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق رونق تولید در واحدهای صنعتی و تولیدی استان نیاز است علاوه بر تحکیم روابط کارگر و کارفرما، دیگر موانع بر سر راه تولید شناسایی و برای رفع آن اقدامات اساسی انجام شود.

سنجری در این بازدید افزود: کارآفرینی به عنوان سمبل و نماد تلاش و موفقیت در امور بوده و کارآفرینان پیشگامان موفقیت‌ها در جوامع هستند و در واقع کارآفرینی بدلیل نقش هایی که دارد محور کلیدی توسعه اقتصادی محسوب می شود.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به فرهنگ در بحث کارآفرینی خاطرنشان کرد: کارآفرینی، با انبوه سازی ابداعات و اختراعات و همگانی سازی استفاده از آن ها، نقش بسیار مهمی در ایجاد رفتارهای جدید و شکل گیری الگوهای نوین زندگی و به طور کلی به وجود آمدن فرهنگ جدید داشته و از این لحاظ یک ضرورت برای استان ما و کشور است.

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود : صنایع در اقتصاد یک کشور نقشی ارزنده و مهم دارند و کمبود و وجود مشکلات و نواقص در این حوزه مانع از رشد و توسعه همه‌ جانبه و در نتیجه افزایش بیکاری و کاهش اشتغال خواهد شد که با وجود چنین مشکلاتی، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران نمی‌توانند سرمایه‌گذاری کرده و جامعه نیز نمی‌تواند به توسعه همه‌جانبه دست یابند

وی در ادامه افزود: شناخت نیاز بازار ، ایجاد محیطی سالم و بدور از تنش و روحیه همدلی و مشارکت از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در رشد و ترقی تولید به شمار می آید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی در پایان ضمن توفیق برای این شرکت‌ها تصریح کرد: کارگران باید توجه داشته باشند که ارتقاء بهره وری و انجام کار مفید و تلاش بیشتر موجب حفظ و پایداری بنگاه‌های اقتصادی است و زحمات ارزشمند کلیه کارگران این مرز و بوم و همچنین خدمات شایسته کار آفرینان و سرمایه گذاران قابل تقدیر است .وی ابراز امیدواری کرد نتیجه فعالیت و سرمایه کارفرمایان و کار افرینان باید حفظ و توسعه داده شود تا شاهد ارتقاء تولید و امنیت شغلی کارگران باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.