به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حاتمی روز شنبه در اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: این مبلغان برای حفظ هویت عزاداری، تبیین احکام، اخلاق و مسائل روز جهان در میان اهالی شیعه و سنی حضور خواهند داشت و هیات امنای مساجد، پیش از عزاداری ها زمینه سخنرانی آنان را فراهم خواهند کرد. 

وی افزود: آستارا کمبود خانه عالم دارد و باید تامین آن به منظور امکان استفاده از علمای دین، جدی گرفته و در این راستا از ظرفیت خیران نیز استفاده شود.

وی بیان کرد: ۱۲۰ مداح در دهه نخست ماه محرم در آستارا مداحی می کنند و مداحان به لحاظ تاثیرگذاری شعر نسبت به سخنرانی، در انتخاب اشعار به جایگاه اهل بیت (ع) توجه کنند. 

حاتمی ادامه داد: مداحان بر وحدت و جلوگیری از تفرقه شیعه و سنی توجه و از بیان مواضع سیاسی خود یا تحریف اصل تاریخ خودداری کنند.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر و تلاش برای اصلاح جامعه از درس های مهم عاشوراست و نهضت حسینی باید توسط روحانیان، برای نوجوانان و جوانان تبیین شود. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: تشت گذاری ۲۵ مسجد برگزار شد و از روز هفتم محرم تا سومین روز شهادت حسین (ع)، در سه مسجد آستارا غذای گرم توزیع خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۸۷ مسجد و ۱۰۰ هیات مذهبی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.