به گزارش خبرنگار ایرنا منصور غلامی غروب شنبه در حاشیه افتتاح ۳۴ پروژه عمرانی دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود کثرت واحد ها و مراکز اموزش عالی اظهار کرد: ساماندهی آموزش عالی کشور از اولویت های وزارت علوم است که با دو رویکرد کیفی سازی دوره های مهارتی در مراکز و  شناسایی ظرفیت ها و نیازهای مناطق و استان و برنامه ریزی برای آن پیش می رود.

وی دقت در استاندارد ها و تاکید بر افزایش شرایط لازم برای دوره های دانشگاهی را به عنوان رویکرد کیفی برشمرد و افزود: با توجه به کاهش جمعیت داوطلب در دانشگاه ها و خالی ماندن صندلی برخی از رشته های تحصیلی در کلاس های دانشگاه ها ، باید این دانشگاه ها و مراکز علمی به سمت ماموریت های اختصاصی هدایت شوند تا به جای وجود همه رشته ها در یک دانشگاه در هر منطقه، استان و شهرستان ، ظرفیت ها شناسایی شده و تحقیقات در آن حوزه در دستور کار قرار گیرد.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با این کار علاوه بر اینکه ابعاد دانشگاه بزرگ نمی شود، عمق کارهای تخصصی و فعالیت های دانشگاه ها افزایش یافته و انتظار می رود در آینده، آموزش عالی کشور، به یک اموزش عالی پویا ، کیفی و با فارغ التحصیلان کارآمدتر تبدیل شود.

 وی دانشگاه فنی و حرفه ای را دانشگاهی مهارتی برشمرد و تاکید کرد: در تلاش هستیم تا دوره های مهارتی دانشگاه ها را تقویت کند و همچنین حمایت از دانشگاه های فنی و حرفه ای و علمی کاربردی از اولویت های وزارت علوم است.

غلامی با بیان اینکه دوره های مهارتی ، دانشجویان ورودی این دانشگاه را در زمانی کوتاه وارد مشاغل فنی می کند، گفت: این کار علاوه بر کمک به رشد و توسعه بخش های صنعتی ، شرایط لازم اشتغال زودتر را برای جوانان فراهم  می سازد.

به گزارش ایرنا در مراسمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ۳۴ پروژه عمرانی مرتبط با این وزارتخانه با زیربنای ۳۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتباری معادل۴۲۴ میلیارد ریال ، همزمان در ۱۷ استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

۷۴۷۱/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.