حسین انزابی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نجات یافتگان، عصر روز گذشته در مناطق خطر آفرین ساحل شریعتی، خلج محله و طرح سالمسازی سفیر امید شنا می‌کردند و در نجات آنها نیروهای هلال احمر نیز همکاری کردند.

وی ادامه داد: ناجیان غریق آستارا در تابستان امسال ۶۰ نفر را از غرق شدن نجات داده اند و ۲ نفر نیز غرق شده است و ۳۶ ناجی غریق با کارت‌های درجه یک و دو مهارت از فدراسیون نجات غریق با دو دستگاه جت اسکی در طرح‌های سالمسازی سفیر امید، صدف و لوندویل و ۱۴ منطقه خطر آفرین ساحل آستارا مستقر هستند.

وی بیان کرد: حقوق ناجیان غریق طرح های سالمسازی پرداخت شده اما حقوق ۱۰ ناجی نقاط خطرآفرین پرداخت نشده است و تامین حقوق ناجیان در طرح های سالمسازی بر عهده مدیران طرح ها و در نقاط خطرآفرین بر عهده استانداری گیلان است.

رئیس هیات نجات غریق آستارا ساعت کار ناجیان را هشت تا ۲۰ اعلام و گردشگران را به شنا در طرح‌های سالمسازی و خودداری از شنا در هوای بارانی و مناطق خطرآفرین دریا توصیه کرد.

انزابی گفت: برای پیشگیری از جان باختن در دریا علاوه بر خدمات امدادی، نصب تابلوهای هشدار در نقاط خطرناک و افزایش تجهیزات ناجیان ضروری است و امیدواریم مسئولان در این خصوص اقدام کنند.

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و با سه طرح سالمسازی دریا در ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی خزر، از مناطق گردشگرپذیر ایران است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.