به گزارش خبرنگار ایرنا سامان ساسانیان عصر سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی ساحل ها در فرمانداری آستارا افزود: در تابستان سال گذشته هشت نفر به علت شنا در مناطق خطرآفرین ساحل این شهرستان غرق شدند و با ایجاد طرح های سالمسازی و ایجاد امکانات در سه نقطه خطرآفرین، امنیت جانی گردشگران تامین خواهد شد.
وی بیان کرد: برای ساخت این طرح ها از تعاونی دهیاران استفاده خواهیم کرد و استقرار ناجیان غریق، نیروهای انتظامی، هلال احمر و قورت های پزشکی در داخل طرح ها ضروری است.
ساسانیان گفت: طرح های سالمسازی آستارا از اواسط خرداد ماه برای استقبال از گردشگران فعال خواهد شد و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در محدوده طرح ها در دستور کار دستگاه های متولی است.
حسین انزایی رئیس هیات نجات غریق آستارا هم گفت: این هیات با کمبود ناجی غریق و مشکل تامین هزینه و حقوق آنها مواجه است و در صورت تامین اعتبار و همکاری دولت، امکان استقرار کافی ناجی برای پوشش نوار ساحلی وجود دارد.
وی افزود: در 14 منطقه خطرآفرین ساحل آستارا به 56 ناجی غریق نیاز داریم و به دلیل نبود استخر در این شهرستان، ناجیان در شهرهای مجاور آموزش می بینند.
وی یادآور شد: در تابستان سال گذشته ناجیان غریق آستارا 26 نفر را در طرح های سالمسازی و 20 نفر را در خارج از طرح ها از غرق شدن نجات داده بودند.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و سه طرح سالمسازی دریای خزر در نوار ساحلی آن فعال است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.