وحید خاصی پور روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان آستارا دارای ۹ سالن ورزشی، هفت زمین خاکی و سرانه فضای ورزشی هر شهروند این شهرستان ۸۷ صدم متر مربع است و این رقم باید به یک متر مربع افزایش یابد.

وی اظهار کرد: آستارا از نظر میزان سرانه فضای ورزشی رتبه هشتم را در استان گیلان دارد و احساس مسئولیت و همکاری سایر دستگاه ها در تامین فضاهای ورزشی ضروری است.

 وی بیان کرد: عملیات ساخت چهار زمین فوتبال در روستاهای عنبران، ویرمونی، بیجاربین و عباس آباد با همکاری بنیاد مستضعفین کشور آغاز شده  و اعتبار هر زمین بالغ بر ۲ میلیارد ریال و مساحت آن سه هزار متر مربع است.

خاصی پور ادامه داد: با توجه به پیگیری نماینده مردم و فرمانداری آستارا، امسال هشت خانه ورزش روستایی ساخته خواهد شد و برای ساخت هر خانه ورزش با حدود ۱۰۰ میلیون ریال در حدود ۵۰ متر مربع فضا امکاناتی نظیر آب، برق، گاز، تنیس روی میز، فوتبال دستی، تشک ورزش های رزمی، میز شطرنج و دستگاه دارت ارائه می شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا از دهیاران خواست مسئولان خانه های ورزش را به هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی اداره ورزش و جوانان آستارا معرفی کنند تا با جذب و ساماندهی ورزشکاران، اوقات فراغت نوجوانان و جوانان پربار و استعدادهای ورزشی روستاها کشف شود.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۳۵ هیات ورزشی این شهرستان ساماندهی شده است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.