مهدی فارغی در حاشیه برگزاری پنجمین جشنواره گلدهی لاله های تالابی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشکر از شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرانزلی در برگزاری این جشنواره اظهار کرد: بیش از ۱۷ سال در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی فعالیت دارم و معتقدم برگزاری اینگونه جشنواره ها با اهداف مشخص می تواند تاثیر بسیاری در توسعه فرهنگ حفظ محیط زیست برای انتقال آن به نسل های آینده به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره هایی از این دست باید خروجی مناسبی نیز داشته باشد، افزود: انزلی به دلیل دارا بودن مواهب الهی همچون تالاب و دریا و جاذبه های تاریخی و گردشگری همواره به عنوان مقصد سفر مسافران و گردشگران از سراسر ایران است اما با برگزاری این جشنواره ها بندرانزلی می تواند به عنوان یکی از قطب گردشگری کشور مطرح شود.

فارغی با اشاره به اینکه جزیره کیش با برگزاری چنین جشنواره هایی تبدیل به یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی شده ، تاکید کرد: برگزاری اینگونه جشنواره ها در تمام دنیا و به بهانه های مختلف انجام می شود اما باید در اینگونه جشنواره های با رویکرد محیط زیستی، علاوه بر توجه به محیط زیست ، نشاط اجتماعی را نیز فراهم آوریم چون با ایجاد نشاط اجتماعی می توان خوراک فرهنگی مناسبی به مخاطبان ارائه داد.

وی با تاکید بر لزوم تداوم و استمرار اینگونه جشنواره های هدفمند تصریح کرد: رسانه ها به عنوان بازوی توانمند تحقق اهداف اینگونه جشنواره ها، رسالت بزرگی بر عهده دارند و باید بیش از پیش زبان گویای مطالبات مردم از مسئولان و توصیه برای توجه ویژه مردم به محیط زیست پیرامون خود باشند.

این هنرمند اهل بندرانزلی با اظهار تشکر از تلاش دادستان انزلی در توقف اجرای طرح بایوجمی در تالاب بین المللی انزلی اظهار کرد: مقاومت دادستان انزلی در توقف اجرای طرح بایوجمی ستودنی است چرا که او به دور از هرگونه تصمیم احساسی و بر اساس استدلالات علمی منطبق بر تحقیق اساتید برجسته دانشگاه های معتبر کشور و بدون توجه به هیچ جناح و گروهی و تنها برای رفاه حال مردم تصمیم درست را اتخاذ و دستور توقف طرح بایوجمی را صادر کرد که به عنوان یک شهروند انزلی از او سپاسگزارم.

فارغی خاطرنشان کرد: محیط زیست و مواهب الهی به عنوان امانت به دست ما سپرده شده و باید بدون هیچ گونه اهمال ، غفلت و اشتباه جبران ناپذیر به دست نسل های آینده برسانیم و همه با هم کمک کنیم محیطی سالم برای زندگی فرزندانمان بسازیم.

به گزارش ایرنا مهدی فارغی متولد بندرانزلی بوده که به عنوان جوانترین فیلم ساز نخستین فیلم کوتاهش به نام بازگشت پرستو در جشنواره سینمایی اکران شد و پس کارگردانی و تولید چندین فیلم کوتاه و حضور در جشنواره های مختلف سینمایی با کارگردانی تله فیلم هیچ و پوچ با کیفیت ب در کشور مطرح شد .

وی شاگرد اساتیدی همچون داوود رشیدی، حمید سمندریان ، مهدی فخیم زاده و قطب الدین صادقی بوده و در حال حاضر با دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات با اجراهای بین المللی ، رکورد دار اجرای بین المللی و به عنوان سفیر اجرایی جمهوری اسلامی در کشورهای آسیایی، اروپایی و روسیه محسوب می شود و به عنوان مجری شبکه های سراسری صدا و سیما مشغول به فعالیت بوده و برنامه صبح آمد معروفترین برنامه ای است که فارغی اجرای آن را از سبکه سوم سیما برعهده دارد.

پنجمین جشنواره گل دهی لاله های تالابی از ۲۱ مرداد ماه آغاز شده و تا ۲۶ مرداد ادامه دارد.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و به دلیل دارا بودن مواهی الهی همچون تالاب و ساحل خزر و جاذبه های تاریخی و گردشگری به عنوان یکی از مقاصد سفر مسافران و گردشگران از سراسر کشور است.

۷۴۷۱ / ۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.