به گزارش خبرنگار ایرنا ولی داداشی شامگاه دوشنبه در نشست خبری در دفتر مراجعات مردمی خود در آستارا افزود: نمونه آشکار این مناسبات در طرح راه آهن آستارا-آستارا مشهود است و از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، بیش از ۱۰۰ هزار تن کالا از طریق این خط ریلی حمل و نقل شده است.

وی بیان کرد: مطابق وعده رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان، ۵۰۰ میلیون دلار توسط آن کشور در طرح راه آهن آستارا-رشت سرمایه گذاری خواهد شد.

داداشی گفت: مرزنشینان آستارا برای رونق مراودات تجاری و فرهنگی با جمهوری آذربایجان، احیای گذر مرزی ۴۵ کیلومتری با حذف روادید را خواستارند و این امر به صورت جدی پیگیری می شود.

وی اظهار کرد: قبل از سال ۹۱ بین ایران و جمهوری آذربایجان اجازه تردد مرزی تا شعاع ۴۵ کیلومتر وجود داشت، اما جمهوری آذربایجان با حذف آن، مرزنشنیان این شهرستان را از مزایای گذر مرزی محروم کرد. 

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه زیرساخت های ورزشی،  در پنج زمین ورزشی روستاهای این شهرستان زمین چمن فوتبال ایجاد خواهد شد.

داداشی گفت: هفته آینده ساخت بیمارستان ۲۰ تختخوابی در شهر لوندویل توسط بنیاد علوی آغاز و با اشتغالزایی برای ۹۰ نفر، ظرف یک سال تکمیل خواهد شد.

وی افزود: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا خریداری شده است و در شهریورماه امسال نصب خواهد شد تا شهروندان برای نیازهای درمانی به شهرستان های مجاور مسافرت نکنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.