به گزارش خبرنگار ایرنا رسول امیدی عصر یکشنبه در نشست خبری در اداره کل گمرک آستارا افزود: برای این طرح به مساحت ۲۷ هکتار ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و مرحله نخست ساماندهی آن، محل عبور و مرور کامیون ها را شامل می شود. 

وی ادامه داد: ۱۰ سازمان به صورت مستقیم در زیر مجموعه اداره کل گمرک آستارا فعال است و راه اندازی تیر الکترونیکی، زمینه حمل و نقل آسان و افزایش مبادلات تجاری ایران با کشورهای همسایه را فراهم کرده است.

امیدی بیان کرد: شعار سازمان جهانی گمرک، داشتن مرزها و گمرکات هوشمند است و افتتاح تیر الکترونیکی در آستارا باعث حذف کاغذبازی، تسریع امور بازرگانی و کاهش تخلفات شد.

مدیر کل گمرک آستارا ادامه داد: کالاهای وارداتی و انتقالی، با دقت بیشتر کنترل و طبق قانون، با جدیت از خروج کالاهای اساسی از مرز جلوگیری می شود. 

 وی خاطرنشان کرد: کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی آستارا نیز صادر شده است و با تامین زیرساخت های لازم، فعالیت های گمرکی آن منطقه آغاز خواهد شد.

اداره کل گمرک آستارا در واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضائی فعالیت می‌کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می‌کنند.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.