گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان به ایرنا حاکیست ، فرمانده یگان حفاظت این اداره کل بیان کرد: شش نفر به اتهام حفاری غیر مجاز در محوطه باستانی سوسف رودبار دستگیر شدند .
 سرهنگ علی گلپور افزود: براساس تماس تلفنی مخبران محلی به مسئول پایگاه حفاظتی بره سر خورگام شهرستان رودبار مبنی بر اینکه افرادی ناشناس در حال حفاری به قصد تحصیل اشیاء عتیقه در محوطه باستانی سوسف هستند، مسئول پایگاه ضمن هماهنگی با فرماندهی انتظامی بخش خورگام و با اخذ مجوز مقام قضایی وارد محل شده و پس از محاصره آنان با اقدامی غافلگیرانه، موفق به دستگیری شش نفر شدند.

 وی اضافه کرد: متهمان به دستور مقام قضایی پس از تنظیم صورتجلسه و به اتهام حفاری غیر مجاز برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان رودبار ارجاع شدند .
وی همچنین گفت: چهار نفر نیز به اتهام حفاری غیر مجاز در ییلاقات شهرستان املش و هفت نفر به اتهام حمل غیر مجاز دو دستگاه فلزیاب در بخش رحیم آباد شهرستان رودسر دستگیر شدند.

به گفته گلپور، مجرمان به دستور مقام قضایی پس از تنظیم صورتجلسه و بازجویی های اولیه به اتهام حفاری ، حمل و نگهداری غیر مجاز دستگاه فلزیاب برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان ارجاع داده شدند . 
شهرستان های املش و رودسر در شرق و رودبار در جنوب گیلان قرار دارند.
۱۸۸۱ / ۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.