به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، سرهنگ نورعلی چوگانی افزود: در پی فرهنگ سازی در زمینه حفاظت بهینه از اموال تاریخی و فرهنگی و جلب مشارکت های اجتماعی هفت قطعه شی تاریخی توسط یکی از اهالی بخش اسفندقه شهرستان جیرفت به میراث فرهنگی اهدا و تحویل داده شد.
وی این اشای تاریخی اهدایی را شامل چهار عدد ظرف سفالی، 2 عدد میله و یک عدد حلقه مفرغی عنوان کرد.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان افزود: این یگان سعی دارد با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی های لازم مانع از خروج آثار تاریخی و اشای عتیقه از استان و حتی کشور به خارج شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان حفاری های غیرمجاز در سطح استان کرمان به صفر رسیده است تصریح کرد: افزایش کشفیات قاچاق اشیای عتیقه در جنوب استان کرمان به منزله انجام حفاری های غیرمجاز در مناطق باستانی این خطه نیست.
سرهنگ چوگانی تاکید کرد: کارکنان این یگان با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی به صورت 24 ساعته تمامی محوطه های تاریخی و باستانی را تحت کنترل دارند.
وی گفت: بر طبق قانون حمل، نگهداری و خرید و فروش اشیای عتیقه جرم محسوب شده و برطبق قانون با غارتگران و قاچاقچیان اموال تاریخی و فرهنگی به شدت برخورد می شود.
اماکن و محوطه های باستانی و تاریخی متعدد و با ارزشی در استان کرمان وجود دارد که حفاری های باستان شناسی در دست انجام است.
شهرستان تاریخی جیرفت در 240کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.