احمدعلی شهیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با بیان اینکه اگر موضوع اشتغال جوانان برای ما مهم است بایستی حمایت از تولید را مورد توجه قرار دهیم ، افزود:  یکی از مسیرهای اصلی تحقق حماسه اقتصادی از کانال شهرک های صنعتی می گذرد؛ توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری در بخش ها و فعالیت های مختلف اقتصادی است و بدون سرمایه گذاری در طرح های زیر بنایی و روبنایی نمی توان انتظار گسترش اشتغال، تولید و رفاه اقتصادی را داشت.

شهیدی  با اشاره به اینکه عزت و حرمت و توانمندی ما در گرو داشتن اقتصادی قوی است ، تاکید کرد: شهرک های صنعتی محلی ایده آل برای صنعتگران بوده و لازم است تا زیرساخت های مورد نیاز تامین شود تا  آنها بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند.

وی سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک و متوسط را راه برون رفت از مشکلات بی‌شمار اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی  دانست  و گفت: تولید و اشتغال زمانی رونق می‌گیرد که روند سرمایه‌گذاری در این دسته از صنایع دنبال شود.

وی به مشکلات واحدهای تولیدی نیز اشاره و معوقات بانکی را بزرگ‌ترین دغدغه‌ فعالان تولیدی و صنعتی استان  خواند و افزود: تولیدی که براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده  و  به دلیل کاهش فروش ناشی از عوامل خارج از حیطه اختیار و اراده مدیریت، با کاهش سودآوری مواجه بوده و نیز طی دو سال قبل از آن و علیرغم دریافت تسهیلات و یا استفاده از خدمات بانکی، در هیچ یک از بانک ها یا موسسات اعتباری غیربانکی، بدهی غیرجاری (اعم از ریالی و یا ارزی) نداشته‌اند، مشمول بخشنامه دریافت تسهیلات حتی با داشتن بدهی معوق نیز می شوند.

شهیدی ادامه داد: همچنین واحدهایی که تسهیلات دریافتی قبلی را در محل موضوع قرارداد هزینه کرده اند و نیز واحدهای تولیدی که تعدیل نیرو نداشته و یا در صورت تعدیل نیرو، با دریافت تسهیلات جدید امکان بازگشت به کار نیروهای تعدیل شده را فراهم نمایند نیز مشمول این تسهیلات می شوند.

 وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی که به دلیل عدم وصول مطالبات خود از دستگاه‌های اجرایی دولتی، شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت، نتوانسته‌اند تعهدات خود را در قبال شبکه بانکی کشور ایفا کنند؛ مشمول بندهای دیگر این بخشنامه و امکان دریافت تسهیلات با وجود معوقات بانکی می شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان؛ امیدواریم با بهره مندی از واحدهای صنعتی و تولیدی از مفاد این بخشنامه که طی سال های اخیر تحت تاثیر شرایط بیرونی با مشکل عدم تداوم تولید و اشتغال مواجه بوده اند، شرایط بسیار مطلوب تری در راه اندازی مجدد تولید و افزایش اشتغال را شاهد باشیم.

شرکت شهرک های صنعتی گیلان در حال حاضر دارای ۳۶ موقعیت و عرصه صنعتی مصوب است که ۳۳ موقعیت آن در دست بهره برداریست. حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی در گیلان اعم از داخل و خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی در گیلان فعال است.

۷۲۹۶  / ۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.