داریوش ملک زاده مدیر مسئول ماهنامه پند کدخدا در آستارا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هرگز از سهمیه کاغذ برای انتشار نشریه برخوردار نبوده ام و امسال به علت گرانی کاغذ، امکان انتشار به موقع نشریه را ندارم و هر چند ماه یکبار، بعد از تامین کاغذ منتشر می کنم.

وی ادامه داد: تغییر ذائقه مطالعه مردم از نشریه به صفحات مجازی، امری نامبارک و زمینه ساز بروز مشکلات جسمی و کم تحرکی است و از مسئولان امر انتظار می رود با تامین کاغذ و کاستن قیمت آن، رونق را به نشریات باز گردانند تا ذائقه مطالعه مردم نیز اصلاح شود.

فرامرز دریابیان مدیر مسئول ماهنامه پیام آستارا نیز گفت: دخل و خرج نشریه همخوانی ندارد و به علت گرانی کاغذ، قادر به تهیه آن و انتشار به موقع ماهنامه خود نیستم و نشریه من نیز هر چند ماه یکبار به سختی منتشر می شود.

پیمان ناصری زارع مدیر مسئول ماهنامه آفتاب آستارا هم از گریبانگیر بودن با مشکلات یاد شده خبر داد و را از احتمال تعطیلی کامل برخی نشریات در صورت ادامه این روند، ابراز نگرانی کرد.

شاپور تشرینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا نیز با اشاره به مجوز انتشار داشتن حدود ۹ هفته نامه، دو هفته نامه و ماهنامه در این شهرستان، از فعالیت سه نشریه و تعطیلی نسبی بقیه نشریات خبر داد.

وی گفت: با وجود اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پرداخت یارانه از مطبوعات حمایت می کند، متاسفانه دشواری تامین کاغذ موجب رکود فعالیت نشریات در آستارا شده است و با انعکاس این مشکل به مسئولان بالادست، برای رفع آن تلاش می کنیم.

وی ادامه داد: تعدد روزنامه نگاران و خبرنگاران در آستارا از نکات مثبت و ارزشمند این شهرستان است و با توجه به مرزی بودن آستارا، خبرهای منتشره بازتاب استانی، ملی و منطقه ای دارد و اصحاب رسانه باید از ارج و منزلت ویژه برخوردار باشند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و دفترهای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، صدا و سیما، خبرنگاران خبرگزاری های مطرح و نشریات محلی و استانی در آن فعالیت می کنند.

۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.