به گزارش خبرنگار ایرنا علی اصغر مونسان روز سه شنبه در بازدید از بندر مرزی آستارا اظهار کرد: برای ایجاد گردشگری دریایی و راه اندازی شناور در بندرهای استان های مازندران و گیلان، از یک سال قبل پیگیری هایی صورت گرفته اما تاکنون محقق نشده است.

وی ادامه داد: در صورت آمادگی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای خرید و راه اندازی شناور تفریحی در بندرهای مازندران و گیلان، از آنها برای ایجاد و رونق گردشگری دریایی حمایت می کنیم.

مونسان افزود: سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات خوبی برای ساخت شناورهای داخلی و تفریحی با حداکثر ظرفیت ۲۵۰ نفر اختصاص می دهد اما این تسهیلات مختص تولیدات داخلی است و امکان خرید شناور خارجی با آن تسهیلات وجود ندارد.

معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: در حال حاضر بحث ایجاد گردشگری دریایی بین بندرهای گیلان و مازندران مطرح است و به خاطر قدرت بالای امواج دریای خزر، برای راه اندازی گردشگری بین بندرهای گیلان و باکوی جمهوری آذربایجان، به شناور دریایی قدرتمند و بزرگ نیاز است.

مدیر بندر آستارا نیز در این بازدید گفت: بخشی از نوار ساحلی این بندر برای ایجاد اسکله گردشگری مناسب است و اعتباراتی در این خصوص از ناحیه سازمان بنادر و دریانوردی قابل تامین است و به سرمایه گذار بخش خصوصی نیز نیاز داریم.

کیانوش امیری افزود: در خصوص صدور مجوزها و مراحل واگذاری ساحل به بخش خصوصی، به همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیاز است تا زمینه فعالیت اقتصادی سرمایه گذاران فراهم شود.

وی ادامه داد: بندر آستارا با توجه به نزدیکی به کوه و مناظر طبیعی، قابلیت اجرای طرح گردشگری را دارد و انتظار داریم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این خصوص تسهیلات اختصاص دهد.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های دو هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و دو میلیون تن به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بعد از ظهر دیروز (دوشنبه) به استان گیلان سفر کرده و چند طرح گردشگری را به بهره برداری رسانده است و امروز (سه شنبه) بعد از بازدید از بندر و مناطق گردشگری آستارا، این شهرستان را به مقصد استان اردبیل ترک کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۷۱۲۴ / ۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.