علی اصغر مونسان ظهر دوشنبه در جریان سفر به گیلان در پاسخ به سوال ایرنا در موزه میراث روستایی استان اظهار داشت: امیدواریم گردشگری به هدف صلح و اینکه حامل پیام دوستی ملت ها و کشورهاست، همچنان در مسیر خود پیش رود.

وی با اشاره به چالش هایی که تحریم ها در پروازها ایجاد کرده، ادامه داد: تحریم ها در بحث پروازهای مستقیم که از مولفه های مهم توسعه گردشگری خارجی است، اشکالاتی ایجاد کرده؛ برخی پروازها قطع و برخی کاهش یافت ولی خوشحالیم که از انتهای سال ۹۶ که موضوع خروج آمریکا از برجام مطرح شد، ستادی تشکیل دادیم و موضوعات مرتبط اندیشیده شد.

مونسان افزود: با تهدیدهایی که در منطقه ایجاد کرده اند و علی القاعده فکر می کردیم در صنعت گردشگری نیز اثراتی داشته باشد؛ تمرکز را بر گردشگری منطقه ای افزایش داده و به کشورهای هدف گردشگری جدید، اضافه کردیم.

وی در توضیح این اقدامات خاطرنشان کرد : هزینه صدور روادید با کشور عراق را به صفر رساندیم، با عمان به طور یک طرفه لغو روادید کردیم و در نهایت؛ نتیجه این تدبیر آن شد که طی سه ماه اول امسال در قیاس با سه ماه سال گذشته، از حدود دو هزار و ۷۰۰ نفر گردشگر ، به ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

به گفته معاون رئیس جمهوری؛ به تازگی تصمیم گرفته شده که با چین نیز لغو روادید یک طرفه انجام شود چراکه این کشور، یک بازار بزرگ گردشگری است و بزودی نیز تبلیغات ما در چین آغاز می شود.

مونسان یادآور شد: اگر در بعضی نقاط بر اثر تحریم ها ریزش داشته ایم، با اقدامات صورت گرفته و تدابیر اندیشیده شده، در نقاطی دیگر افزایش های خوبی هم داشته ایم که از این میان می توان گفت رقم گردشگری خارجی از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سال ۹۶ ، به رشد ۵۲ درصد رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خوشحالیم که بیش از ۲۱۰ پروژه در حوزه گردشگری در گیلان در حال اجراست که از این میان؛ ۴۱ پروژه مربوط به ساخت هتل است و از این تعداد، ۱۰ هتل چهار و پنج ستاره داریم.

به گفته مونسان ، مدیرکل میراث فرهنگی استان قول داده که ۹۰ درصد این پروژه ها در دولت دوازدهم به بهره برداری برسد که با افتتاح آنها، زیرساخت ها در استان بیشتر شده و گیلان، در عرصه کشوری، به استانی سرآمد تبدیل می شود.

وی موزه ها را در کشور یکی از مزیت های گردشگری خواند و گفت: ایران علاوه بر طبیعت متنوع و زیبا، جزو ۱۰ کشور پرپتانسیل دنیا شناخته می شود و علاوه بر طبیعت ، موضوعات تاریخی و فرهنگی نیز از مواردی است که مورد توجه گردشگران خارجی قرار دارد و موزه ها ، از مکان های مورد توجه گردشگران خارجی است.

وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید، تعداد موزه های فعال از ۶۰۰ واحد افزایش یافته و کمک می کنیم که موزه های غیردولتی، در کنار موزه های دولتی به بهره برداری برسند.

معاون رئیس جمهوری در خاتمه سخنانش خواستار زمینه سازی های لازم برای ورود سرمایه گذاران غیردولتی به موزه میراث روستایی گیلان شد.

علی اصغر مونسان در سفر دو روزه به گیلان، از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های زیرساختی فضاهای تاریخی و گردشگری استان قرار خواهد گرفت. افتتاح یک هتل چهار ستاره ، افتتاح متمرکز ۱۰ پروژه مرمتی و همچنین دریافت گزارش در خصوص روند ثبت جهانی روستای قاسم آباد به عنوان روستای جهانی چادر شب از جمله برنامه های معاون رئیس جمهوری است.
اعتبارات پروژه های هتل چهار ستاره، یک واحد بومگردی و شش واحد اقامتی ۳۲۰ میلیارد ریال اعلام شده است.
بازدید از پایانه مرزی آستارا و تاسیسات گردشگری این شهرستان برنامه های پیش بینی شده برای روز دوم سفر رئیس سازمان  میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به گیلان است.

۱۸۱۸/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.