به گزارش ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست با کارکنان میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: مدیران و مسئولان حوزه گردشگری باید با یک برنامه قوی و منسجم بر چالش های موجود و مشکلات پیش رو غلبه کنند و منتظر نمانند که دیگران مشکلات این حوزه را رفع کنند.
او گفت: اگر مدیریت صحیح و برنامه دقیق داشته باشیم، ظرفیت های موجود در استان می تواند بر چالش ها غلبه کند.
وی تاکید کرد: اگر قرار است گردشگری محور توسعه استان باشد باید همه دستگاه ها پای کار بیایند و به طور قطع همه را پای کار خواهیم آورد.
استاندار کرمانشاه در ادامه از مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان خواست روستاهای هدف گردشگری استان را کاملا شناسایی و کاستی های آنها را جمعبندی نماید تا با استفاده از ظرفیت های کارگروه برنامه ریزی کاستی ها و موانع را برطرف کنیم.
بازوند همچنین افزود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مبانی معیشتی مردم استان است و مردم و مخاطبان این حوزه از مسوولین انتظار دارند که موانع را برطرف کنند.
او تصریح کرد: هر مدیری که نتواند ظرف یک هفته به درخواست های سرمایه گذاران و کارآفرینان در حوزه گردشگری پاسخ بدهد، باید در ساختار تشکیلات خود تجدیدنظر کند.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه افزود: این آمادگی را داریم که هر 2 هفته یک بار برای رفع موانع گردشگری تشکیل جلسه بدهیم.
او با بیان اینکه اگر گردشگر وارد شهرهای ما شود، سفره مردم رنگین تر و گسترده تر می شود، گفت: احترام به گردشگران، احترام به معیشت مردم است.
وی همچنین اضافه کرد: لازم می دانم از زحمات آقای بالایی به دلیل راه دشواری که در دوران تصدی میراث فرهنگی استان پیمودند سپاسگزاری کنم.
بازوند افزود: دکتر قادری مدیر کل جدید میراث، جوان پرشور، باانگیزه و بابرنامه ای است که اگر مجموعه داخلی سازمان به خوبی او را همراهی کنند در این حوزه اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

** میراث فرهنگی نیاز به حمایت ویژه دارد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات پرسنل و ساختمان اداری مجموعه میراث ‌فرهنگی از استاندار خواستار نگاه ویژه به این دستگاه شد.
امید قادری تصریح کرد با توجه به نگاه خاص مدیریت ارشد استان به مقوله گردشگری ما نیز تمام توان خود را برای تحقق توسعه گردشگری استان به کار خواهیم برد.
او گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه یک عقب افتادگی تاریخی به لحاظ تخصیص اعتبارات داشته است که به مشکلات این مجموعه دامن زده است.
قادری افزود: در سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سهم ما خوب نبوده در حوزه گردشگری انتظار داریم محدودیت های اعتباری برداشته شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ادامه داد: انتظار داریم در حوزه اشتغال فراگیر سهم ویژه ای برای ما به ویژه در حوزه گردشگری دیده شود.
قادری یادآور شد که مشکلات سرمایه گذاران روزانه رصد و برای رفع آنها تلاش می شود.
در استان کرمانشاه چهار هزار و 200 اثر ثبت شده گردشگری ملی و یک اثر ثبت شده جهانی (بیستون) وجود دارد.
با احتساب گردشگران داخلی و خارجی، از اول فروردین تا 30 آذر امسال، 568 هزار و 117 نفر از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان کرمانشاه دیدن کرده اند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.