جواد معیتی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به توجه به افزایش گردشگران و مسافران آستارا، مدیریت پسماند نیز با جدیت پیگیری و اجرا می شود و این شهر برای سومین سال پیاپی، رتبه نخست تفکیک زباله از مبدا را در استان گیلان احراز کرده و بارها در خبرها اعلام شده است.

وی ادامه داد: سه کمپ و پارکینگ با نظافت روزانه برای استفاده مسافران و گردشگران آستارا آماده است و تلاش می شود گردشگران برای اسکان و استقرار، از معابر عمومی به مکان های معین و مصوب هدایت شوند.

شهردار آستارا افزود: بوستان ها و فضاهای سبز شهر برای ایجاد چشم اندازهای زیبا و استقبال از مسافران، به صورت مستمر آبیاری و نگهداری می شوند و به گردشگران توصیه می شود از چیدن گل ها اجتناب کنند.

نعمت یاور پور شهردار لوندویل آستارا نیز گفت: از اول فصل تابستان دو پارک در شهر و یک پارک در شیلات محله لوندویل، برای استفاده مسافران و گردشگران آماده شده و روزانه پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور است.

او افزود: شهر لوندویل در امتداد محور آستارا به تالش، از حجم تردد بالای خودروها برخوردار است و توسعه امکانات و فضاهای تفریحی آن، برای رونق بیشتر صنعت گردشگری ضروری است.

پیشتر رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا، از شمارش ۵۰ هزار چادر مسافرتی استقرار یافته در خیابان ها، کمپینگ ها و تفرجگاه های این شهرستان در تیرماه خبر داده بود.

در آستارا  علاوه بر شهرداری ها علاقه مندان محیط زیست و حامیان طبیعت نیز به طور دوره ای به پاکسازی نوار ساحلی و گردشگاه های مختلف این شهرستان اقدام می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در دو بخش مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و زباله های تولید شده در آن، در محلی موسوم به داداش آباد در نزدیکی دریای خزر دفن می شود.

۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.