سید مناف هاشمی چهارشنبه شب در مراسم تقدیر از عوامل اجرایی خدمات سفر با عنوان تجلیل از نوروزبانان بی نوروز در هتل بوتانیک گرگان افزود: همچنانکه گردشگری و توریسم در ردیف صنایع برتر و پول ساز دنیاست؛ ایران نیز به لحاظ جاذبه های زیاد جزو 10 کشور اول جهان است اما از نظر جذب درآمدهای این حوزه شاید رده 80 به بعد را داشته باشد.
وی با تصریح بر اینکه تغییر این شرایط ممکن است؛ اظهار کرد: این تغییر می تواند از استان گلستان که جاذبه های گردشگری زیادی دارد؛ آغاز شود.
هاشمی یادآور شد: همانطور که در آغازین روزهای مسئولیت در استانداری گلستان گفتم 'توسعه همه جانبه؛ توسعه مدنظر ماست' یکی از ارکان آن بحث گردشگری و توریسم است و البته در حوزه های دیگر همچون صنعت و معدن هم توفیقات اولیه خوبی داشتیم که این روند باید ادامه یابد.
وی با بیان اینکه طی شش ماه گذشته برای رفع موانع تولید گلستان 9هزار و 340 میلیاردریال تسهیلات جذب شد؛ گفت: طی یک سال گذشته افزون بر 21 هزار شغل در استان ایجاد شده است.
استاندار گلستان از حادثه انفجار معدن زغال سنگ آزادشهر به عنوان یکی از تلخ ترین حوادث پارسال کشور یاد کرد و گفت: البته امسال مردم گلستان سه عیدانه خوب شامل شادی جذب بالای گردشگر و درآمد زیاد، آزادی زندانیان از ترکمنستان و آغاز تبدیل محل دپوی زباله های گرگان به بوستان را داشتند.
وی تصریح کرد: طرح تبدیل محل دپوی زباله های گرگان به بوستان ثابت کرد که می شود با دست خالی هم کار کرد.
هاشمی با یادآوری اصلاح شاخص های توسعه گلستان و شتاب گرفتن آن گفت: افزایش صادرات و ایجاد مشاغل جدید از جمله رویکردهای اصلی مدیران استان در سال جدید است.
به گزارش ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز در این مراسم گفت: تاکنون برای معرفی استان در خارج از مرزهای کشور ضعف داشته ایم که باید آن را پوشش دهیم.
ابراهیم کریمی افزود: یکی از راههای معرفی استان گلستان برای جذب توریست حضور در جشنواره های خارجی است.
در این مراسم که مدیران استان و شهرستان عضو ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان حضور داشتند؛ از فعالان این بخش با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.
2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.