فرماندار لاهیجان با بیان اینکه کتابخانه سیار برای کودکان در سطح شهر لاهیجان طراحی و راه اندازی می شود، گفت: این کتابخانه باید به گونه طراحی شود که مناسب برای کودکان باشد و برای آنان جذابیت داشته باشد.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، سید اسماعیل میرغضنفری در جلسه تبیین آیین نامه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر شهرستان لاهیجان، اظهار کرد: ذات خلقت با هنر در آمیخته است و سرزمین ایران در دنیا با عنوان مهد فرهنگ و هنر شناخته می شود.

وی با بیان اینکه شهر لاهیجان دارای پیشینه فرهنگی و هنری غنی است، افزود: لاهیجان خاستگاه تشیع علوی بوده و از نظر فرهنگی در استان اول است. خوشبختانه در حال حاضر برنامه های خوب فرهنگی و هنری در این شهر اجرا می شود.

فرماندار لاهیجان خواستار برگزاری مراسم تکریم از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و پیشکسوتان ادبی و هنری در شهر لاهیجان شد و تصریح کرد: در مقوله های فرهنگی باید از سختگیری ها پرهیز کرد و به نگاه عام توجه ویژه داشت تا عموم مردم بتوانند از جشنواره ها و آثار فرهنگی لذت ببرند.

میرغضنفری با بیان اینکه کتابخانه سیار برای کودکان در سطح شهر لاهیجان طراحی و راه اندازی می شود، گفت: این کتابخانه باید به گونه طراحی شود که مناسب برای کودکان باشد و برای آنان جذابیت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر لاهیجان داشته های بسیار محکم دارد و در این شهر هنرمندان بزرگی پرورش یافته اند، عنوان کرد: شهرستان لاهیجان از نظر فرهنگی به درجه ای رسیده است که مسئولان آن در راستای خواست مردم حرکت می کنند.

نگار نادری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان نیز، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های فرهنگی و تاریخی لاهیجان، همه تلاش ها بر پیوستن این شهر به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور است.

وی ادامه داد: شهر لاهیجان براساس زیرساخت ها و ظرفیت های فنی و انسانی در دسترس برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر اعلام آمادگی و تاکنون در جهت فراخوان راه اندازی این شبکه اقدام کرده است.

رئیس ارشاد اسلامی لاهیجان با تاکید بر ضرورت و اهمیت وجود طرح های فرهنگی و هنری و بسترسازی برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق از سوی مسئولان شهرستان، گفت: برنامه های خوبی در شهر لاهیجان وجود دارد تا این شهر به شبکه شهرهای خلاق ایران بپوندد و افراد سرمایه گذار را معرفی کند.

نادری ضمن تبیین دستورالعمل شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر برای اعضای انجمن های فرهنگی و هنری لاهیجان، خاطرنشان کرد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر می تواند همانند رویداد پایتخت کتاب ایران تاثیر فراوانی در گستردگی فعالیت های فرهنگی و هنری داشته باشد؛ لاهیجان دو دوره نامزد پایتخت کتاب شد و این کار افزایش کتابخوانی و گستردگی فعالیت های فرهنگی در حوزه کتاب از جمله باشگاه کتابخوانی را در پی داشت.

وی تاکید کرد: باید ظرفیت های موجود فرهنگی و هنری هر دستگاه در شهرستان در اختیار اهداف فرهنگی شهرستان قرار گیرند و از این ظرفیت ها در جهت ارتقای سطح فرهنگی و هنری شهرستان استفاده شود تا بسترهای شهر خلاق را فراهم کنیم.

این مسئول فرهنگی خواستار مشارکت کلیه هنرمندان و اهالی فرهنگ شهرستان در ارائه ایده و طرح  برای پیوستن به شهر خلاق فرهنگ و هنر شد و گفت: موقعیت مناسبی است که براساس این مبحث فرهنگی، طرح ها و ایده های جدیدی توسط اصحاب فرهنگ و هنر تعریف شود و در صورت انتخاب، مساعدت های مادی و معنوی برای اجرایی شدن پروژه های فرهنگی و هنری و ادبی در لاهیجان صورت گیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.