به گزارش ایرنا نگار نادری روز چهارشنبه در جلسه تبیین آیین نامه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر که به ریاست فرماندار لاهیجان تشکیل  شد ، افزود: شهر لاهیجان بر اساس زیرساخت ها و ظرفیت های فنی و انسانی  در دسترس برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر   اعلام آمادگی کرده  و تاکنون در جهت فراخوان  راه اندازی این  شبکه  اقدام شده است .

وی بر ضرورت و اهمیت وجود طرح های فرهنگی و هنری و بسترسازی برای  پیوستن به شبکه شهرهای خلاق از سوی مسوولان تاکید و اضافه کرد: برنامه های خوبی در شهر لاهیجان وجود دارد تا  این شهر به شبکه شهرهای خلاق ایران بپیوندد و افراد سرمایه گذار را  معرفی نماید.

نادری ضمن تبیین دستورالعمل شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر برای اعضای انجمن های فرهنگی و هنری لاهیجان  خاطرنشان کرد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ وهنر می تواند همانند رویداد پایتخت کتاب ایران تاثیر فراوانی در گستردگی فعالیت های فرهنگی و هنری داشته باشد و چنانکه دو دوره لاهیجان نامزد پایتخت کتاب و این کار  منجر به افزایش کتابخوانی و گستردگی فعالیت های فرهنگی در حوزه کتاب از  جمله باشگاه کتابخوانی شد.

وی تاکید کرد: باید ظرفیت های موجود فرهنگی و هنری هر دستگاه در شهرستان از جمله دانشگاه آزاد  در اختیار اهداف فرهنگی شهرستان   قرار گیرد و از این ظرفیت ها در جهت ارتقای سطح فرهنگی و هنری شهرستان استفاده تا بسترهای شهر خلاق فراهم شود.

نادری ادامه داد: ریاست شورای برنامه ریزی این طرح در شهرستان ها به عهده فرماندار است و هرگونه تصمیم گیری که در این شورا صورت گیرد؛ سایر واحدهای دستگاه های در گیر طرح پیگیر مصوبات آن خواهند بود .

فرماندار شهرستان لاهیجان نیز گفت: ذات خلقت با هنر در آمیخته و سرزمین ایران در دنیا مهد هنر  شناخته می شود و  شهر لاهیجان نیز دارای پیشینه  فرهنگی غنی و سابقه طولانی است و خاستگاه تشیع علوی بوده و اخیرا در این شهر اتفاقات خوب فرهنگی افتاده و می افتد و  شهرستان لاهیجان از نظر فرهنگی در استان اول  است.

سید اسماعیل میرغضنفری افزود: در مقوله های  فرهنگی باید از سختگیری ها پرهیز کرد و به نگاه عام توجه شود تا عموم مردم بتوانند از جشنواره ها و آثار فرهنگی لذت ببرند.

 وی ادامه داد: کتابخانه سیار برای کودکان در سطح شهر لاهیجان  طراحی و راه اندازی می شود و این کتابخانه باید مناسب برای کودکان و جذاب باشد.

نایب رییس انجمن مفاخر لاهیجان نیز گفت: انجمن مفاخر هشت ماه است که در شهر لاهیجان فعالیت خود را  شروع کرده و این شهر پتانسیل های زیادی در رابطه با مسائل فرهنگی  دارد ولی امکانات فرهنگی آن کافی نیست.

اکبر شاهانی برگزاری برنامه هایی برای  ارج نهادن به پیشکسوتان ، ارج و احترام به مفاخر فرهنگی  و هنری لاهیجان ، تهیه مکانی مناسب  برای استقرار موقت و یا دائم  انجمن مفاخر و آثار فرهنگی را خواستار شد .

لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

۶۰۲۹/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.