به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه شهرکرد، حجت الاسلام محمد علی نکونام در دیدار ۳ ساعت از بوستان های شهرکرد تصریح کرد: استقبال و حضور مردم در پارک‌های شهرکرد بسیار خوب و پرشور است ، اما در برخی از این پارک‌ها ، نمازخانه وضعیت مناسبی ندارد ، که جا دارد  نمازخانه مطلوب، شکیل و با فضای فرهنگی مناسب شکل بگیرد.
امام جمعه شهرکرد گفت: متأسفانه نمازخانه بعضی از پارک‌های شاخص شهرکرد در شأن نماز نیست و  بیشتر به یک انباری شبیه است ، تا نمازخانه که انتظار جدی است که در این پارک‌هایی که با استقبال بسیارخوب مردمی  مواجه است مکانی دلنواز، روح‌افزا همراه با نصیب تزئینات زیبا و نصیب آیات و احادیث برای اقامه نماز فراهم شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: وقتی مردم و مسافران به پارک های شهرکرد مراجعه و فضای پرنشاط و مفرح در پارک ها را مشاهده کنند، اما از آن طرف به نمازخانه پارک مراجعه و با وضعیت نامناسب و نامطلوب نمازخانه مواجه ‌می‌شوند ، بقطع همه ما را سرزنش می‌کنند و خواهند گفت که چه شهر بی صاحبی است که وضعیت نمازخانه‌اش این‌گونه است.
نکونام تاکیدکرد: مکان نمازخانه‌ها باید وسیع و بزرگ باشد که بتواند افراد زیادی را برای اقامه نماز به ویژه نماز جماعت در خود جا بدهد. 
امام جمعه شهرکرد در ادامه در خصوص گلایه برخی از مردم نسبت به جلوگیری از نصب چادرهای مسافرتی در پارک ها گفت:  اصل تصمیم برای جلوگیری از نصب چادرهای مسافرتی در پارک ها تصمیم خوبی است، چون آسایش مردم و نظم و زیبایی پارک را برهم می‌زند ، اما از این نکته هم نباید غافل شد که نمی‌توان نصب چادر را به‌کل حذف کرد ، چون برخی از خانواده هستند که می‌خواهد چادر بزنند و در یک فضای امن و محدود تفریح کنند، که باید حریم و حرمت این خانواده‌ها هم رعایت شود و باید راهکاری برای این مساله اندیشیده شود که بهترین راهکار این است که فقط یک پارک برای این أمر اختصاص داده شود و حتما نظارت جدی بر آن صورت بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خاطر نشان کرد: چادر زدن برای مسافرت و تفریح برای مصون ماندن از سرما و گرما و بسیاری از آفات و از نظر رعایت عفت عمومی جامعه یک أمر ضروری و اجتناب‌ ناپذیر است و نمی‌توان به راحتی آن را حذف کرد ، البته آسیب‌ها و ایرادتی دارد که باید آسیب‌های آن را برطرف کرد اما حذف اصل مساله راهکار درست و منطقی نیست.
امام جمعه شهرکرد در ادامه با تأکید ایجاد فضای نشاط و شادابی در پارک ها گفت: اگرچه پارک خودش فی‌نفسه دارای نشاط و شادابی است اما متولیان أمر می‌توانند با طراحی‌های مختلف و ایده‌های نو و جذاب بر نشاط و شادابی پارک ها بیفزایند.
نکونام در ادامه بر بالابردن کمی و کیفی تجهیزات بازی کودکان در پارک ها تاکیدکرد و گفت: باید نسبت به نصب وسایل بازی پرجاذبه و گسترده برای کودکان با رعایت مسائل ایمنی و کیفیت این تجهیزات در پارک ها توجه ویژه کرد.
امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به این موضوع که شهرداری گلایه مند است که همه کارها و مطالبات در موضوعات شهری از جمله مساله پارک ها فقط به شهرداری است گفت: اگر همه مطالبات و توقعات در مساله رسیدگی به پارک ها و رفع مشکلات آن‌ها به ویژه در مسئله تأمین امنیت، خدمات‌رسانی و  فضای پارک ها به شهرداری است. به خاطر آن است که متولی أمر پارک ها شهرداری است اما این‌که انتظار داشته باشیم همه کارها را شهرداری انجام بدهد توقع بی‌جایی است و همه دستگاه‌های مرتبط باید درأمر خدمات‌رسانی بهتر به مردم در پارک ها به شهرداری کمک کنند.
نکونام تاکیدکرد: مجموعه فرهنگی و هنری شهرداری موظف است که دیگر دستگاه‌های متولی در این مساله را دورهم جمع کند و یک هم‌افزایی و تعامل گسترده‌ای برقرار کند و در این جلسات برای رفع مشکلات پارک های شهرکرد و خدمات‌رسانی بهتر یک تصمیم جدی و اساسی گرفته شود 
نماینده ولی فقیه در استان گفت: یکی از مشکلات سیستم مدیریتی و اجرایی امروز کشور تک‌روی و جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها است که باعث می‌شود مشکلات حل نشود و روی زمین بماند درحالی‌که با هم‌افزایی و در کنار هم قرار گرفتن تمام دستگاه‌های مرتبط می‌توان مشکلات را حل کرد و خدمت‌رسان خوب به مردم بود.
نکونام تصریح کرد: البته متأسفانه گاهی  جلسات هم‌افزایی و هم‌فکری دستگاه‌ها برای رفع مشکلات به تعریف و تمجید از هم  می‌گذرد و مطالبه درست و نقشی را که هر کدام از دستگاه‌های باید انجام بدهند و وظایف و نقش‌هایی که هر کدام باید ایفا کنند گفته نمی‌شود که باید مراقب بود به این آفت هم مبتلا نشد.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به بروز برخی ناهنجاری‌ها در پارک ها گفت: ما معتقد هستیم که اگر مسائل فرهنگ و اعتقادی از در و دیوار فضای پارک های ما ببارد کسی به خودش اجازه نمی‌دهد که در این فضا زیاده‌روی و به حقوق دیگران تعرض کند پس فضاسازی‌های داخلی در پارک ها بسیار مهم است که هر چه بیشتر و گسترده‌تر باشد خودش به رفع فساد و سالم‌سازی کمک می‌کند.
نکونام تصریح کرد: فضاهایی را در پارک ها برای ارائه خدمات فرهنگی ازجمله عرضه محصولات فرهنگی در حوزه‌های مختلف به ویژه عفاف و حجاب و دیگر مسائل فرهنگی باید ایجاد کرد که مسائل فرهنگی و عبادی و گردشگری در هم آمیخته شود که هرکسی به پارک مراجعه می‌کند از همه این ظرفیت‌ها استفاده کند.
امام جمعه شهرکرد گفت: یکی از کارهایی که مسئولان پارک های ما می‌توانند انجام بدهند پرسش‌نامه‌هایی را آماده و در اختیار کسانی که به پارک ها مراجعه می‌کنند بدهند تا از این طریق در جریان میزان رضایت‌مندی مردم و نظرات ، مطالبات و مشکلات قرار بگیرند و بر اساس آن بتوانند برای تأمین نیازهای مردم و رفع مشکلاتشان در پارک ها برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
 به گزارش ایرنا، تابستان امسال شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری با استقبال گردشگران مواجه شده است.

هفته گذشته در جلسه ستاد ساماندهی سفرهای تابستانی ،طرح ممنومیت برپا کردن چادر مسافرتی در بوستان ها به تصویب رسید.

۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.