به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن رستم زاد روز سه شنبه در جلسه با کارکنان محیط زیست آستارا در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: قطع درختان به افزایش آلودگی ها و سیلاب ها تاثیر می گذارد و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است.

وی خاطرنشان کرد: آستارا دارای ظرفیت بالا در جذب گردشگران داخلی و خارجی است و در صورت رونق صنعت گردشگری زمینه های اشتغال جوانان فراهم خواهد شد.

رستم زاد بیان کرد: با لایروبی تالاب استیل می توان یک میلیون متر مکعب به ظرفیت آب آن افزود و باید با کمترین هزینه نسبت به این امر اقدام شود زیرا ذخیره سازی این مقدار آب با ساخت سد نیازمند تامین اعتبار است.

فرماندار آستارا اضافه کرد: از اداره حفاظت محیط زیست انتظار می رود تا از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز در راستای حفظ و حراست از این منابع ملی استفاده کند و این فعالیت ها باید به دور از هیاهو و تشویش اذهان عمومی باشد.

رستم زاد یادآورشد: اجرای پویش های زیست محیطی در شهرستان آستارا با توجه به ورود گردشگران در تمام فصول سال ضرورت دارد و در این راستا فراگیر شدن فرهنگ حفظ محیط زیست و حراست از آن باید مورد توجه قرار بگیرد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و برخورداری از جاذبه های متعدد تجاری، تاریخی و طبیعی جزو ۲۰ شهر گردشگر پذیر کشور به شمار می رود.

۷۱۰۵ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.