به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن رستم زاد روز دوشنبه در نشست با سازمان های مردم نهاد در فرمانداری آستارا اظهار داشت: آگاه سازی مردم در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و حقوق شهروندی از جمله وظایف خطیر و حساس سمن هاست.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید نگاه خاصی به سمن ها دارد و یکی از مبانی ارزیابی دستگاه های اجرایی، چگونگی استفاده آنها از ظرفیت سمن هاست و خوشبختانه هفت سازمان مردم نهاد در شهرستان آستارا فعال هستند.

وی ادامه داد: آوازه فعالیت برخی از سمن های آستارا به سطح ملی نیز رسیده است اما فعالیت در راستای کاهش پدیده های طلاق، اعتیاد و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست ضرورت دارد.

فرماندار آستارا گفت: مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب و پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه سازمان های مردم نهاد قرار بگیرد زیرا توسعه با رویکرد ملی ارزشمند است.

رستم زاد گفت: مشارکت نخبگان و خیران برای پویایی سمن ها ضروری است و آستارا از نظر تعداد سمن ها جزو شهرستان های پیشرو استان است. 

وی ادامه داد: برای توسعه اقتصادی و گردشگری آستارا برنامه ریزی و تلاش می شود و از ظرفیت گردشگری دهستان حیران، آبشار لاتون، تالاب استیل و پارک بی بی یانلو برای درآمدزایی استفاده خواهیم کرد. 

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۰۵ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.