دهمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشگی گیلان با حضور مسئولان و جمع کثیری از اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، در این مراسم ارسلان سالاری- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت: طرح هایی چون ضیافت اندیشه  و معرفت اندیشی باعث افزایش پایه های علمی و فرهنگی اساتید می شود و آنها را در مسیر همدلی و همفکری قرار می دهد. در این راستا وجود چنین فضاهایی می تواند منجر به ارتقای تربیت دانشجویان و بهبود فضای آموزشی در دانشگاه شود.

وی افزود: از آنجایی که اساتید در کنار آموزش و تدریس  در ترویج مباحث دینی نقش اساسی دارند، ایجاد فضای همدلی و علمی در تربیت دانشجویان و نیروهای توانمند و متعهد می تواند بسیار موثر باشد.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با بیان این که تجهیزات و امکانات به تنهایی نمی تواند منجر به بهبود سیستم شود، خاطرنشان کرد: بهره مندی از  افراد و نیروی انسانی توانمند و متعهد منجر به ارتقای سیستم شده و دانشگاه را می سازد.

وی افزود: وضعیت  کنونی دانشگاه منوط به عملکرد فرد خاصی نیست بلکه نتیجه عملکرد همه دانشگاهیان علوم پزشکی گیلان است و برای برون رفت از وضعیت فعلی نیازمند همدلی و همراهی بیش ار پیش همه کارکنان هستیم.

سالاری تاکید کرد:  با استفاده از تجربیات  گذشتگان و پیشکسوتان و پتانسیل جوانان و بهره مندی از ظرفیت های استانی و کشوری باید برای بهبود  سیستم تلاش کنیم.

وی  با اشاره به آغاز به کار طرح ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان دانشگاه تصریح کرد: دو موضوع سبک زندگی اسلامی و اخلاق حرفه ای محور اصلی دهمین دوره ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان را به خود اختصاص می دهد.

 در ادامه حجت الاسلام اسماعیلی- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم برنامه های زندگی انسان را مشخص کرده و اگر بتوانیم به این برنامه ها عمل کنیم و در  مسیر درست گام برداریم، توفقیات الهی  نصیب ما خواهد شد.

وی افزود: در این مسیر جنسیت، موقعیت اجتماعی، نژاد و .... مطرح نیست، بلکه آنچه مهم است، انجام کارهای صالح و شایسته و حرکت در راه خداست. در این مسیر ممکن است زرق و برق دنیا انسان را منحرف کند و کسی که از این راه منحرف شود زندگی سختی در پیش خواهد داشت.

 فردین مهرابیان- دبیر  طرح ضیافت اندیشه و  هم اندیشی اساتید دانشگاه‌های گیلان نیز  با بیان این که اولین دوره طرح ضیافت اندیشه از سال 89 آغاز به کار کرد، گفت: این طرح برای برنامه‌ریزی طولانی مدت، در  تربیت و آموزش نیروی انسانی  به ویژه دانشجویان  موثر است. اگر علم و عمل و  مباحث دینی کنار  هم باشند مباحث علمی پربارتر شده و یقینا بیشتر می‌توان در جهت ارتقای کمی و کیفی اهداف آموزشی و تربیتی تلاش کرد.

این طرح از امروز 5 مرداد ماه با حضور استادان  برجسته حوزه و دانشگاه و  با شرکت 127 استاد، دانشیار، استادیار و مربی در دو گروه  آغاز  و تا 9 مرداد ماه ادامه دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.