رئیس مرکز مدیریت وفوریت های پزشکی گیلان از پیگیری راه اندازی اورژانس هوایی و افزایش نیروی انسانی و پایگاه های اورژانس گیلان خبر داد.

پیمان اسدی رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی گیلان در گفت و گو با ایلنا در رشت مطرح کرد: از ابتدای سال 98 تا کنون اورژانس گیلان طرح امداد نوروزی و امداد تابستانی را داشته است.

 وی گفت : در طرح امداد نوروزی امسال اورژانس گیلان با دارا بودن 30 ایستگاه سلامت و 85 استقرار و پوشش موفق به انجام 18 هزار و 508 ماموریت در طول طرح شدند که نسبت به سال قبل 51 % افزایش داشته است.   وی همچنین اظهار داشت :طرح امداد تابستانی در گیلان از تاریخ 11 خرداد شروع و تا 6 مهر ماه  پایان  می یابد  و اورژانس گیلان با استقرار 25 کمپ ساحلی در حاشیه دریای خزر در کنار طرح های سالم سازی دریا کار خود را آغاز کرد.   وی افزود: تیرماه امسال نیز 7 پروژه به صورت رسمی با حضور مقامات استانی و کشوری افتتاح شد. که شامل واحد mcmc, eoc, دیسپچ ،دستگاه تله کاردیولوژی و 3 ساختمان جدید پایگاه پایگاه در شهر رشت بود.   اسدی تشریح کرد: از ابتدای سال تا کنون 34 هزار و 90 ماموریت توسط فوریت‌های پزشکی گیلان انجام شد که 22 هزار و 307 مورد شهری و 11 هزار و 780 مورد جاده ای بوده است. بیشترین مواردی که مورد امداد رسانی قرار گرفته اند بعد از تصادفات بیماران قلبی تنفسی بوده اند. موارد امدادرسانی در تصادفات 9 هزار و 166 مورد بوده‌ است.   وی ادامه داد: در شهر رشت تعداد 2 دستگاه موتورلانس و 1 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 آمبولانس فعال دارد.

 وی گفت: فوریتهای پزشکی گیلان از سال 1355 با احداث 4 پایگاه شروع بکار کرد و هم اکنون دارای 62 پایگاه شهری و جاده ای میباشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.