استاندار اردبیل گفت: تنها راه حل توسعه استان اردبیل بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی است که بر همین اساس از سال آینده عملیات اجرایی راه آهن اردبیل – پارس‌آباد با کمک بخش خصوصی انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه تکریم و معارفه معاون امور عمرانی استانداری اردبیل اظهار کرد: حلقه مفقوده مدیریت شهری تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران و استفاده از مشارکت‌های مردمی و عمومی است که با جلب اعتماد کامل در این زمینه می‌توانیم به موفقیت‌های ارزشمند دست یابیم.
وی با قدردانی از ارائه راهکار معاون عمرانی وزیر کشور به شهرداری‌ها در تقویت برنامه‌‌ریزی‌ها با محوریت بخش خصوصی خاطرنشان کرد: اگر بخش خصوصی در این زمینه اقبال نشان دهد ما با همدلی و اهتمام جدی می‌توانیم در حوزه‌های مختلف موفق عمل کنیم.
رئیس شورای اداری استان اردبیل گفت: ما در پروژه راه آهن اردبیل – میانه منتظر بودجه دولتی نشدیم بلکه از طریق بانک ملی 750 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته و در ادامه این خط ریلی راه آهن اردبیل – پارس‌آباد را با کمک بخش خصوصی و تکیه بر منابع غیردولتی اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد.

بهنامجو به راه‌اندازی کارخانه کامیون‌سازی در مشگین‌شهر و اتوبوس‌سازی در اردبیل اشاره کرد و افزود: قرار شد از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از طریق این  دو کارخانه خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شود که اولین محصولات این دو کارخانه نیز به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: با افتتاح کارخانه کامیون‌سازی مشکین‌شهر در سفر رئیس جمهور 200 میلیارد تومان ارزش افزوده نصیب استان خواهد شد که این امر می‌تواند زمینه‌ساز یک تحول جدی محسوب شود.
استاندار اردبیل از حمایت‌های معاونت عمرانی وزیر کشور و موافقت با انتصاب امامی یگانه به عنوان گزینه معرفی شده برای معاونت عمرانی استانداری اردبیل و حضور ندائی در معاونت سیاسی و امنیتی اظهار کرد: با پیشنهاد معاون وزیر کشور و با همراهی شهرداران همایش سرمایه‌گذاری برگزار خواهد شد تا فرصت استثنائی برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه شهری برای شهرداری‌ها فراهم آید.
 
35 کیلومتر بزرگراه در سفر رئیس جمهور افتتاح می‌شود

در این مراسم معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز با اشاره به مسئولیت سابق خود در معاونت امور عمرانی و تعامل با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار کرد: ما در کنار کمک و مساعدت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سه حوزه حمل و نقل ریلی، هوایی و احداث بزرگراه تلاش جدی را انجام دادیم.
بهروز ندایی از اختصاص 750 میلیارد تومان منابع فاینانس به راه آهن و بازسازی و بهسازی باند فرودگاه اردبیل و افزایش سه برابری اعتبارات بزرگراهی این استان خبر داد و گفت: در سفر رئیس جمهور 35 کیلومتر بزرگراه افتتاح خواهد شد.
وی به اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای پروژه پایاب سد خدافرین و سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی در تولید برق تا هزار مگاوات و افزایش دو برابری گازرسانی‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در حال انجام است مشکل تامین آب شرب اردبیل برطرف خواهد شد.
ندایی با بیان اینکه استان اردبیل در همه حوزه‌ها به یک کارگاه عمرانی عظیم تبدیل شده است، افزود: ما در حال حاضر 900 دهیاری و ده‌ها شهرداری و شورای شهر داریم که نسبت به مساعدت و کمک به این مجموعه‌ها، ساماندهی نیروهای انسانی آنها، آموزش اعضای کمیته ماده 5 و 100 و توزیع اعتبارات استانی و ملی اقدامات جدی را انجام دادیم.
 
مدیران به گرد پای شتاب استاندار هم نمی‌رسند

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با قدردانی از اعتماد وزیر کشور استاندار اردبیل در تصدی مسئولیت معاونت عمرانی بیان کرد: تکلیف سنگینی به گردن من گذاشته شده که با وجود تلاش و پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم این سرعت ما به گردپای شتاب و تلاش شبانه‌روزی استاندار هم نمی‌رسد.
مسعود امامی یگانه با بیان اینکه با همراهی شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم برنامه‌ریزی‌ها در حوزه عمرانی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم انسانی به پیش ببریم، تصریح کرد: ما از هر حیث اعم از تنوع اقلیمی، آب و هوایی، توان نیروی انسانی و مدیریتی و بسترهای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت و خدمات می‌توانیم بهتر و بیشتر از این کارها را به پیش بریم.
وی ادامه داد: توسعه استان اردبیل از هر حیث به ویژه تدارک زیرساخت‌ها در جذب سرمایه‌گذاران و مشارکت‌های مردمی بسیار ارزشمند است و امیدواریم در این باب اجرای کامل پروژه‌های راهسازی و اتصال به محورهای مواصلاتی و شریان‌های حیاتی را شاهد باشیم.
امامی یگانه در مورد شهرداری‌ها و کمک به تامین منابع درآمدی پایدار گفت: شهرداری‌های استان سال‌هاست که با مشکل محدودیت جذب منابع درآمدی روبرو هستند که ضرورت دارد با الگوهای جدیدی که از سوی معاونت عمرانی وزارت کشور ارائه می‌شود هدفگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به شکل درست و صحیح اتفاق بیفتد.
در پایان این مراسم از زحمات بهروز ندایی در سمت قبلی معاونت عمرانی استانداری اردبیل قدردانی و مسعود امامی یگانه به عنوان معاون امور عمرانی استاندار اردبیل معرفی شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.