رییس سازمان چای کشور گفت: در سالهای اخیر بیش از پنج هزار هکتار از باغات چای به چرخه تولید برگشته است.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، حبیب جهانساز از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای احیای باغات چای رها شده  خبر داد و گفت:  در سالهای اخیر بیش از پنج هزار هکتار از باغات چای به چرخه تولید برگشته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار هکتار باغ چای در گیلان و مازندران وجود دارند و ۵۵ هزار چای‌کار در این دو استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: گردش مالی در بخش صنعت چای در کشور سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان است که می‌تواند نقش مؤثری در ایجاد اشتغال و ثبات درآمد روستاییان داشته باشد.

جهانساز افزود: سالانه ۲۰ میلیون دلار عایدات ارزی از درآمد صادرات چای بدون اینکه از ورود چای خارجی جلوگیری شود، نصیب کشور می‌شود و در تلاش هستیم که این میزان افزایش یابد.

رئیس سازمان چای خاطرنشان کرد: در دو استان گیلان و مازندران با ۱۷۰ کارخانه چایسازی، ۲۵ درصد نیاز داخلی تولید می‌شود که با حمایت از صنعت چای، می‌توان این میزان را بیشتر کرد.

جهانساز با اشاره به حمایت‌های دولت تدبیر و امید از چای داخلی گفت: دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را از واردات چای در سال گذشته حذف و آن را وارد بازار نیمایی کرد، از طرفی با تخصیص به موقع اعتبارات رضایتمندی چای‌کاران و صاحبان صنایع چایسازی را فراهم آورد تا سازمان چای بتواند مطالبات چای‌کاران را به موقع پرداخت کند که این کار رقابت بین چای‌کاران و صاحبان صنایع به وجود آورد.

وی تصریح کرد: ایران در زمینه تولید چای با کیفیت داخلی حرف برای گفتن دارد و ۵۰ کارخانه داخلی برند چای کشور هستند و ۳۰ کارخانه چایسازی نیز از استانداردهای ملی در تولید چای برخوردارند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.