گزارش روز سه شنبه روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان به ایرنا حاکیست؛ نادر جهان آرای در بازدید از یک شرکت تولید محصولات بهداشتی در رشت با بیان ضرورت حمایت از کالای ایرانی در سال رونق تولید افزود: بر اساس تفاهم انجام گرفته با این شرکت بهداشتی، محصولات غذایی عرضه شده در بوفه مدارس از سال تحصیلی آینده در آزمایشگاه های کیفیت سنجی این شرکت مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی با تاکید بر توجه به استفاده بهینه از آب در مدارس خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی آینده در واحدهای آموزشی گیلان، از دستمال مرطوب به جای آب صابون، بهره گرفته می شود.
جهان آرای همچنین در بازدید از زمین ورزشی روستای فلکده رشت با اشاره به لزوم گسترش فضاهای ورزشی در جهت ارتقای شور و نشاط دانش آموزان و فرهنگیان بیان داشت: زمین ورزشی فلکده به وسعت دو هکتار از قابلیت های خوبی برای برگزاری مسابقه های مختلف برخوردار و قرار است که در آینده نزدیک زمین چمن آن ترمیم و احیا شود.
وی تعمیق همه جانبه فرهنگ صحیح تربیت بدنی را بین دانش آموزان از راهبردهای آموزش و پرورش عنوان و خاطر نشان کرد: در این راستا طراحی دهکده فرهنگی و ورزشی در روستای فلکده رشت در دست بررسی است.

** اجرای مراسم حافظ خوانی با زبان اشاره در رشت
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با حضور در دبستان کوثر ناحیه دو رشت از نزدیک اجرای زیبای حافظ خوانی دانش آموزان را مشاهده کرد.
وی در حاشیه این مراسم با اشاره به تاثیر مثبت نشر کلیپ حافظ خوانی در فضای مجازی گفت: اجرای درست و هماهنگ بر اساس غزلی زیبا از لسان الغیب حافظ شیرازی، الگوی مناسبی برای دیگر مدارس کشور در ترویج فرهنگ کهن و اصیل اسلامی و ایرانی است.
جهان آرای با تشکر از مربیان، دانش آموزان و اولیا در خلق این اثر هنری مانا اظهار داشت: برای پاسداشت فرهنگ و اشاعه ادبیات غنی کشور، باید با زبان هنر بتوانیم ذهن و زبان دانش آموزان را با چهره های درخشان فرهنگی کشور بیش از پیش آشنا کنیم.
به تازگی ویدئویی از یک مدرسه دخترانه در رشت منتشر شده بود که دانش آموزان در حال خواندن شعری از حافظ هستند. استان گیلان دارای بیش از 391 هزار دانش آموز است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.