به گزارش خبرنگار ایرنا کامبیز لقمانی مقدم روز دوشنبه در جلسه ستاد مناسب سازی اماکن و معابر در فرمانداری آستارا افزود: شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاران در صدور پروانه ساخت، دستورالعمل ها را اجرا کنند و سازمان نظام مهندسی، نقشه ساختمان های فاقد محل ورود و خروج معلولان را برای پیگیری قانونی به شهرداری ارجاع دهد.
وی اضافه کرد: یک سوم 60 ساختمان اداری آستارا برای تردد معلولان مناسب سازی شده و ایجاد محل های ورود و خروج و نصب آسانسور و بالابر برای تسهیل تردد و زندگی معلولان ضروری است.
وی بیان کرد: بانک های آستارا فاقد باجه مخصوص معلولان هستند و ورودی دستگاه های خودپرداز باید با همکاری روسای بانک ها برای تردد معلولان بهسازی شود.
لقمانی مقدم افزود: شهرداران آستارا و لوندویل با بررسی میدانی اماکن، در ایجاد پارکینگ ها، سرویس های بهداشتی و امکانات رفاهی ویژه جانبازان تلاش کنند و مناسب سازی یکصد چشمه سرویس بهداشتی برای معلولان مورد توجه قرار گیرد.
معاون فرماندار آستارا گفت: با توجه به ورود تابستانی گردشگران به آستارا و طبق مطالبه دیرین معلولان و جانبازان، شهرداری یک دستگاه مینی بوس به حمل و نقل عمومی معلولان اختصاص دهد.
سرپرست اداره بهزیستی آستارا هم گفت: مرکز توانبخشی توانخواهان ذهنی با 650 معلول، مجری طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه است .
فریبرز خورشیدی بیان کرد: دولت در قالب یارانه و هزینه های جانبی به معلولان کمک می کند و باید برای کیفیت خدمات به آنها، از ظرفیت دستگاه های اجرایی و خیران استفاده شود.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع و 700 خانوار این شهرستان از خدمات اجتماعی و توانبخشی بهزیستی بهره مند شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.