مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: 72 نفر از نجاتگران این جمعیت در مرحله دوم آزمون تربیت مربی کمک های اولیه شرکت کردند که در صورت قبولی به عنوان مربی کمک های اولیه با جمعیت استان همکاری می کنند.
مهدی ولی پور اظهار داشت: شرکت کنندگان در این آزمون دارای مدرک کارشناسی بوده و دوره های آموزشی عمومی امداد و نجات و پیش بیمارستانی را در جمعیت هلال احمر استان گذرانده اند.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر، جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای 140 مربی امداد و کمک های اولیه درجه سه و دو است.

**گسترش آموزش در خانه های هلال
معاون آموزش و پژوهش هلال احمر گیلان در نشست با مسئولان آموزش شعب استان ضمن تاکید بر آموزش مستمر نجاتگران و کارکنان این جمعیت گفت: خانه های هلال اولویت آموزشی جمعیت هلال احمر در سال جاریست که با آشنا کردن مردم روستاها و بخش ها با مباحث امدادی تلاش می شود، از اثرات مخرب حوادث بکاهیم.
مانی علی اصغری ضمن تقدیر از فعالیت مسئولان آموزش در شعب جمعیت هلال احمر افزود: در سال گذشته دوره های آموزشی خوبی برگزار شد که انتظارست امسال با تلاش بیشتر، دوره های تخصصی و عمومی منطبق با شرایط جغرافیایی برای نجاتگران و کارمندان شعب برگزار شود.
وی بیان داشت: درسال 97 در برخی شهرستان ها سیل، حوادث کوهستان و تصادفات جاده ای فراوانی داشتیم که بر همین اساس نجاتگران سیلاب، کوهستان، جاده برای امداد رسانی مطلوب در شهرستان تربیت می شوند.
بر اساس آخرین آمار بیش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بیش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می کنند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.