به گزارش خبرنگار ایرنا معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا روز سه شنبه در جلسه هماهنگی طرح شهید محمدی با عنوان اتصال مدرسه به مسجد در سپاه ناحیه آستارا گفت: برنامه های اوقات فراغت با ذائقه و سلیقه جوانان اجرا و از ظرفیت مساجد استفاده شود.
سامان ساسانیان افزود: مرکز آموزش فنی حرفه ای، اداره های اوقاف و ارشاد اسلامی بستر کار آفرینی و توانمندی جوانان را با کلاس های هنری و فرهنگی فراهم کرده اند و برنامه ها به صورت جزیره ای اجرا نشود.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش به دلیل محدودیت امکانات و منابع مالی، قادر به پاسخگویی به 17 هزار دانش آموز در اوقات فراغت نیست و دستگاه های دیگر همکاری کنند.
ساسانیان برگزاری المپیادهای ورزشی تابستانی، جشنواره های فرهنگی، هنری و ادبی، کلاس های احکام، مسابقات قرآنی و حرفه آموزی دانش آموزان را ضروری دانست.
فرمانده سپاه آستارا هم گفت: سه محور اصلی طرح مذکور مدرسه، مسجد و خانواده است و با هدف معرفی قابلیت های علمی شهید محمدی و تربیت دانش آموزان مومن و انقلابی اجرا می شود.
سرهنگ جهانبخش آرمان اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری با تربیت حدود هشت میلیون دانش آموز مومن و متدین، دغدغه های آینده کشور برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی 98-97 شش مدرسه با 560 دانش آموز دوره متوسطه اول برای اجرای طرح شهید محمدی در نظر گرفته شد و مدت این طرح، شش سال و شامل آموزش ها و مسابقات علمی، ادبی، احکام، مبانی قرآن و برپایی حلقه های صالحین است.
حجت الاسلام ناصر صالحی مدیر حوزه علمیه آستارا هم گفت: از ظرفیت 45 طلبه این حوزه در طرح شهید محمدی استفاده شود و ایجاد انگیزه برای دانش آموزان در برنامه های فرهنگی ضروری است.
سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا هم اظهار کرد: دشمن از اجرای برنامه های فرهنگی در مدارس سوء استفاده می کند و باید زمینه پرورش علمی، دینی و قرآنی دانش آموزان فراهم شود.
بهنام محمدی شهید شاخص دانش آموزی، متولد 1345 خرمشهر بود و در مهر 1359 در 13 سالگی در خرمشهر به شهادت رسید.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.