به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده صبح دوشنبه با تبریک فرارسیدن ایام مبارک ماه رمضان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 53 مبلغ دینی نیز در ایام ماه رمضان به بیان احکام، اقامه نماز جماعت، سخنرانی، تفسیر موضوعی قرآن ، جزء خوانی قرآن و تبیین مسایل دینی می پردازند.
وی افزود: 10 مبلغ دینی غیر مقیم از حوزه علمیه قم و شهر مقدس مشهد در ماه مبارک رمضان به این شهرستان اعزام شده اند و 43 تن از روحانیون و مبلغان دینی مقیم بومی هستند.
حجت الاسلام ابراهیم زاده ماه رمضان را جلوه ای برای حضور و جذب هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان در مساجد دانست و افزود: روحانیون، حافظ و تبیین کننده دین هستند و باید در مراسم برای بیان آیات قران و سیره زندگی پیامبران از آنان بهره گرفت.
وی با اشاره به برگزاری گردهمایی روحانیون و هیات های امنای مساجد در اداره تبلیغات انزلی در هفته گذشته تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با مناسبت های ملی و مذهبی مانند آزاد سازی خرمشهر ، ارتحال حضرت امام(ره) و پاسداشت 15خرداد و ایام شهادت حضرت علی(ع) و لیالی قدر، روحانیون اهتمام ویژه ای برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم های مربوط به این مناسبت ها داشته باشند و علاوه بر دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی روز قدس نسبت به تاکید به کمک به هموطنان سیل زده نیز اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی یادآور شد: اشاعه هرچه بیشترفرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ، و تاکید بر رونق تولید به عنوان شعار سال در سخنرانی های روحانیون و همچنین تحکیم بنیان خانواده از جمله مواردی است که مبلغان دینی در بندرانزلی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
حجت الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به برپایی نماز صبح در هفت مسجد بندرانزلی در طول سال خاطر نشان کرد: مسجد جامع ، مسجد امام زاده صالح غازیان، مسجد امام حسین(ع) طالب آباد، مسجد قائمیه ، مسجد سید الشهداء در نویر و مسجد امام موسی بن جعفر(ع) در کلویر مساجدی هستند که نماز صبح در طول سال در آن ها اقامه می شود.
وی با اشاره به اشتیاق مردم مسلمان و متدین بندرانزلی در استقبال از ماه مبارک رمضان توصیه کرد: مردم و مسافران ورودی به این شهرساحلی احترام ماه رمضان را حفظ کنند و کسانی که به هردلیلی نمی توانند روزه بگیرند، حرمت نگاه داشته و از روزه خواری در ملاء عام اجتناب کنند.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.