به گزارش خبرنگار ایرنا کامبیز لقمانی مقدم غروب چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: شهرستان آستارا به جهت موقعیت مرزی در بیشتر روزهای سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی است و نظارت بر رستوران و اماکن بین راهی در ماه رمضان باید تشدید شود.
وی اضافه کرد: در سال گذشته 52 رستوران و واحد غذاخوری در ماه رمضان در آستارا فعال بود و امسال باید به منظور حفظ بیشتر حرمت این ماه از تعداد مذکور کم شود و بازرسان اتاق اصناف به صورت مرتب از مراکز عرضه مواد غذایی بازدید کنند.
وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان استعمال دخانیات و طبخ غذا در بیرون از غذاخوری ها ممنوع است و شرایط سرو غذا توسط مسافران در واحدهای مجاز، نباید زمینه هنجارشکنی را فراهم کند.
لقمانی مقدم افزود: برخی از قصابی ها و مرغ فروشی ها در شهرستان آستارا در واحدهای صنفی خود قیمت درج نکرده اند و با متخلفان باید در چارچوب قانون برخورد شود.
معاون فرماندار آستارا اظهار کرد: با توجه به موقعیت مرزی و گردشگری آستارا، مسافران زیادی جهت استفاده از مواهب طبیعی به این شهرستان سفر می‌کنند و با هماهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعدادی واحد پذیرایی بین راهی در منطقه حیران آستارا در ماه مبارک رمضان دایر خواهد بود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا هم گفت: رستوران ها و واحدهای غذاخوری دارای مجوز از اذان صبح تا مغرب و بقیه واحدهای غذاخوری فقط بعد از نماز مغرب باید دایر باشند.
محسن آهنی افزود: توزیع مرغ سهمیه باعث تنظیم بازار و کاهش قیمت آن در آستارا شد و در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ حدود 130 هزار ریال به فروش می رسد.
وی اضافه کرد: در اسفند و فروردین ماه متصدیان متخلف 50 واحد صنفی عرضه مرغ و گوشت قرمز با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی آستارا معرفی شدند و درج نکردن قیمت و گرانفروشی از جمله تخلفات آنها بود.
سرهنگ محمد نمازی فرمانده نیروی انتظامی آستارا نیز گفت: روزه‌خواری در ملاعام پیگرد قانونی دارد و تظاهرکنندگان به روزه خواری به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و به واحدهای غذاخوری در مبادی ورودی، خروجی و نقاط پرتردد نظیر اطراف بازار ساحلی و پایانه مرزی آستارا باید مجوز فعالیت در ماه رمضان داده شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و پنج هزار واحد صنفی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.