به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل حیدری آزاد روز چهارشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای بندرانزلی اظهار کرد: هرکس با هر اعتقاد و ایده و تفکری محترم بوده و باید به دور از هرگونه گرایش های سیاسی و جناحی و حزبی تنها برای خدمت به مردم به عنوان ید واحد باشیم.
وی با بیان اینکه هیچ کس به تنهایی نمی تواند خدمتگزار باشدافزود: باید با هم بودن را تمرین کنیم تا علاوه بر تامین منافع مردم شهر و روستاهای بندرانزلی به دور از هرگونه رقابت تخریبی تنها برای مردم گام برداریم.
حیدری ازاد با اشاره به اینکه عمر خدمت مسئولان بسیار کوتاه است گفت: همه ما امانت دار مردم و نظام و دولت هستیم و نباید با عملکرد ضعیفمان مردم را نسبت به مسئولان نظام دلسرد کنیم .
فرماندار شهرستان بندرانزلی با اشاره به لزوم حفظ امانت سپرده شده به مسئولان از سوی مردم تاکید کرد: می توان با استفاده از همه ظرفیت های شهر و روستا و با کنار گذاشتن اختلافات و افزایش تعامل و همدلی و وحدت بین همه مردم و مسئولان در کنار هم باشیم .
حیدری آزاد با اشاره به اینکه روسای ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان باید پاسخگوی شوراهای روستا باشند گفت: بعد از ماه مبارک رمضان به همراه مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان طرح روستا گردی با هدف پاسخگویی مستقیم به مطالبات مردم در مساجد شاخص روستاها و محلات بندرانزلی اجرا می شود.
فرماندار شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه آب بندان ها محل بسیار مناسبی برای درآمد زایی روستاها هستند افزود: در تعدادی از روستاها اب بندان هایی وجود دارد که تنها به عنوان محلی برای ذخیره آب کشاورزی استفاده می شود در حالیکه می توان با اجرای طرح های بوم گردی و واگذاری به بخش خصوصی علاوه بر توسعه گردشگری و جذب توریست ، درآمد زایی ایجاد شده تا صرفه اقتصادی نیز برای روستا داشته باشد.
حیدری ازاد با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری تاکید کرد: کاندیداهای انتخابات قطعا در روستا ها و شهر به عنوان حق طبیعی شان تبلیغات خود را انجام خواهند داد اما شوراها و دهیاران نباید وارد بازی های سیاسی شوند.
وی تصریح کرد: حفظ بیت المال به عنوان منابع و منافع ملی از مهمترین وظایف شوراها و دهیاران است و باید در این خصوص اهتمام ورزند.
در ادامه این همایش رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تبریک فرارسیدن روز کار و کارگر اظهار کرد: با وجود گذشت 20 سال از عمر شوراها ، ظرفیت هایی که در قانون اساسی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا تصویب شده هنوز تحقق نیافته است.
امیر احمدی فرد افزود: برای پیشبرد کارها و تسریع امور تاکید شده شوراها تشکیل و تصمیم گیرنده باشند اما با گذشت 20 سال از شروع به کار شوراها نه دولت ها حاضر به کاهش تصدی گری شدند نه مجلس شورای اسلامنی خلاء های قانونی را رفع کرده است.
وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد از جمعیت روستاهای انزلی در شهر ساکن شده اند گفت: جامعه نیازهای نامحدودی دارد اما منابع مالی شورا و شهرداری نیز محدود است و این درحالی است که در سال گذشته 32 هزار میلیارد تومان از اعتبارات شوراها و شهرداری ها با مصوبات نمایندگان مجلس کاهش یافت.
رئیس شورای شهر بندرانزلی با بیان اینکه عدم مدیریت یکپارچه شهری به شهرها لطمه زده تاکید کرد: محیط مدیریت شهری فضایی مشورتی است نه سیاسی و باید بگویم امروز این شوراها به امانت به ما سپرده شده و چون منتخب مردم هستیم باید به مردم صادقانه پاسخ دهیم.
احمدی فرد با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از جلسات شورای شهر بندرانزلی به صورت علنی برگزار شده افزود: چشم انداز شورای پنجم، تجهیز و تقویت و احداث پارک های محله ای برای گذراندن اوقات فراغت و شور و نشاط اجتماعی است.
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد: مدیران و مسئولان شهرستان باید با روی گشاده با دهیاران و اعضای شوراهای روستاهای انزلی برخورد کرده و پاسخگوی آن ها باشند.
حسن خسته بند اظهار کرد: شوراهای اسلامی دیده بانان مسئولان هستند که باید مسائل سیاسی ، اقتصادی ، امنیتی و اجتماعی را رصد کرده و با گزارش آن به مسئولان، تصمیم گیری شود.
وی با بیان اینکه مدیران شهرستان وظیفه دارند پاسخگوی شوراهای روستا باشند افزود: شوراهای روستا اوضاع اعتباری مناسبی ندارند و قرار بود دولت ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها را پرداخت کند که تا کنون این امر محقق نشده است.
خسته بند با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران باید با مدیران شهری و بخشداری و فرمانداری هماهنگ باشند گفت: هرکسی هرحرفی یا انتقادی از مسئولان در همه سطوح دارد باید به دور از عوام فریبی و منصفانه ارائه کرده و برخورد دوستانه داشته باشیم چرا که کشور نیاز به آرامش دارد.
وی با تاکید بر لزوم جلوگیری و دوری از هرگونه فرافکنی تصریح کرد: برای پیشبرد کارها باید کنار هم باشیم چرا که همه در حال فعالیت و تلاش هستند و من به شخصه می گویم بیشتر از همگان در عملکردم ضعف دارم ولی باید هدف مان خدمت به مردم باشد.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
7471 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.