به گزارش ایرنا علی اوسط اکبری مقدم روز شنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: بر اساس پیگیری و مکاتبات دکتر سالاری مبنی بر جذب نیروی بومی در راه آهن، در مرحله مقدماتی و فراخوان نیز این شرط به عنوان یک عامل الزامی برای افراد متقاضی اشتغال در راه آهن گیلان اعلام شد.
وی با بیان اینکه از فردا ( یکشنبه) ثبت نام برای جذب نیرو در راه آهن گیلان آغاز می شود، تصریح کرد: 131 نفر از افراد بومی گیلان بر اساس نیازمندی های اعلام شده در فراخوان جذب می شوند.
اکبری مقدم خاطرنشان کرد:متقاضیان می توانند از هشتم تا 21 اردیبهشت ماه جاری به سایت www.karasa.ir مراجعه و ثبت نام کنند.
پذیرفته شدگان آزمون از طریق شرکت پیمانکاری در راه آهن گیلان به کار مشغول خواهندشد.
به گزارش ایرنا، مسیر ریلی رشت - قزوین پانزدهم اسفندماه سال گذشته با حضور رئیس جمهوری به صورت رسمی افتتاح شد؛ راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
راه آهن قزوین - رشت 53 تونل به طول 22 کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود 9 کیلومتر پل بزرگ و 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.
در حال حاضر گیلان در دو مسیر تهران - رشت و مشهد - رشت قطار دارد که تردد روزانه در دو رام ( یک رفت و یک برگشت) در خط آهن رشت - قزوین و هفته ای یکبار در دو رام ( یک رفت و یک برگشت) در مسیر ریلی رشت - مشهد انجام می شود.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.