به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت ماه را شامل می شود و امروز (پنجشنبه) در پنجمین روز این هفته، دانش آموزان مدرسه سمیه تالش در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان حضور یافته و از سوی مسئولان این شبکه مورد استقبال قرار گرفتند.
این حرکت فرهنگی در جهت ترویج توجه به تغذیه و هوای سالم اجرا شد و کارشناسان بهداشت و درمان تالش، نقش دانش آموزان را به عنوان سفیران سلامت در میان خانواده ها مهم خواندند.
کارشناسان با ارائه نکات علمی و آموزه های بهداشت و سلامت، سفیران سلامت را به تلاش بیشتر در ارتقای آگاهی های عمومی از تغذیه و محیط زیست سالم فرا خواندند و به دانش آموزان، بسته های بهداشتی اهدا کردند.
32 هزار دانش آموز در 450 مدرسه تالش درس می خواند و این شهرستان با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در راستای ترویج فرهنگ سلامت و پیشگیری از بیماری ها در مدارس فعالیت می کنند.
وی بیان کرد: امسال 6 دانش آموز مدارس دخترانه آستارا نیز در بخش استانی سومین دوره جشنواره سفیران سلامت در رشته های انشا و داستان نویسی رتبه های برتر را کسب کردند و به زودی طی آئینی در دهکده ساحلی انزلی تجلیل خواهند شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است و 17 هزار دانش آموز در 150 مدرسه آن تحصیل می کنند.
7105 / 7106 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.