محمدرضا نازک کار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با وجود گذشت یک ماه از بهار، همچنان عملیات برف روبی در برخی محورهای کوهستانی استان گیلان ادامه دارد، تمامی راههای استان به غیر از پونل- خلخال را که بمنظور ایمنی تردد کنندگان مسدود شده باز اعلام کرد.
وی اظهار داشت: ارتفاع بارش برف در مسیرهای پونل به خلخال در شهرستان رضوانشهر به 50 سانتیمتر، آبی نام در شهرستان سیاهکل 25 تا 30 سانتیمتر و خصیب دشت در حوزه شهرستان املش 40 سانتیمتر رسیده است.
وی تصریح کرد: براساس اخرین آمار اعلام شده بیش از 200 هزارمترمکعب در محورهای کوهستانی استان برفروبی شده است و با توجه به اینکه ارتفاع برف در برخی مناطق همچنان قابل توجه است، تلاش راهداران برای برف روبی خاتمه نیافته و با حضور 270نیروی راهدار برف روبی و پاکسازی محورها ادامه دارد و در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان افزود: همچنین 265 دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری حالت آماده باش کامل داشته که از این تعداد 100 دستگاه به طور مستقیم درگیر بازگشایی محورهای کوهستانی و برفگیر استان می باشند.
وی با بیان اینکه تمامی اقدامات راهداران با هدف کاهش تصادفات و سوانح جاده ای، ارتقاء ایمنی محورها و تسهیل در عبور و مرور رانندگان است افزود: بارش سنگین برف در محورهای کوهستانی مشکلاتی را برای آن دسته رانندگانی که به علت نداشتن تجهیزات ایمنی نظیر زنجیر چرخ به این محورها عزیمت کرده بودند به وجود آورد که با حضور به موقع راهداران استان گیلان به 120 خودرو گرفتار در برف امدادرسانی صورت گرفت.
نازک کار، از مردم خواست ضمن پرهیز از مسافرت های غیر ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر، خواست تا رانندگان تجهیزات زمستانی مناسب و رعایت احتیاط لازم در رانندگی، به ویژه در محورهای برفگیر داشته باشند و از طریق تماس با سامانه 141 مرکز مدیریت راه ها ، شماره 33311111 مرکز بی سیم اداره کل و همچنین سامانه پیام کوتاه 1000141 از وضعیت راه های استان مطلع شوند.
475 نیروی راهدار بمنظور رفع احتمالی مشکلات راهها در جاده ها ی استان مستقر هستند.
تضعیف سامانه بارشی از ظهر امروز، پیش بینی می شود ارتفاعات استان طی فردا (چهارشنبه) همراه با یخبندان باشند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.