حبیب الله شیوخی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف و تداوم کولاک در این محور در 2 روز گذشته موجب لغزنده شدن جاده و اختلال در تردد خودروها شده بود.
وی اظهار داشت: محور تکاب - دوراهی ایرانخواه در حدفاصل 12 تا 18 کیلومتری این محور، حوالی روستاهای حیدرآباد تا کانی کبود گرفتار برف و کولاک شدید بود و در 24 ساعت گذشته مسافران و رانندگان را با مشکل مواجه ساخت.
شیوخی ادامه داد: راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب در 2 روز گذشته در چند نوبت گردنه های برف گیر و سخت گذر این محور را برف روبی کردند اما به علت تداوم کولاک بازگشایی کامل این محور امکان پذیر نبود.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب بیان کرد: محور تکاب - دوراهی ایرانخواه صبح امروز/پنج شنبه/ پس از پنج ساعت تلاش مستمر راهداران با خودروهای برف روب، بازگشایی شد و هم اینک این محور باز بوده و تردد در آن جریان دارد.
شیوخی افزود: محور دوراهی ایرانخواه که راه دسترسی تکاب به شهرهای سقز و دیواندره در استان کردستان به شمار می رود در حوزه استحفاظی تکاب دارای گردنه های سخت گذر است که در زمان بارش برف، کولاکی و لغزنده شده و تردد در آن به سختی امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه عید نوروز امسال این محور به طور دائم برف و کولاکی بود گفت: راهداران تکابی در این ایام به طور مستمر در محور تکاب - دوراهی ایرانخواه حضور فعال داشتند و در تعطیلات نوروزی بیش از یکصد خودروی گرفتار برف و کولاک در این محور را پس از برف روبی و بازگشایی جاده نجات دادند.
شیوخی اظهار داشت: رانندگان باید برای تردد در محورهای سخت گذر تکاب از جمله گردنه مایین بلاغ و محور دوراهی ایرانخواه در زمان بارش برف به طور حتم از زنجیر چرخ استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، تکاب در جنوب آذربایجان غربی و دیواندره در استان کردستان قرار دارد و هر کدام با جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر در فاصله 65 کیلومتری از هم واقع است.
از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از یکهزار دستگاه انواع خودرو سواری و باری در محورهای مواصلاتی کوهستانی و سخت گذر تکاب در برف و کولاک گرفتار شده و با تلاش راهداران و نیروهای امدادی نجات یافته اند.
طی روزهای گذشته نیز بارش برف و کولاک محورهای مواصلاتی تکاب را فرا گرفته و موجب اختلال در تردد مسافران نوروزی شده است.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.