حبیب الله شیوخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کولاک شدید و مه غلیظ در حد فاصل 12 تا 18 کیلومتری محور تکاب - دوراهی ایرانخواه موجب اختلال در تردد خودروها شده و رانندگان را با مشکل مواجه ساخته است.
وی اظهار داشت: هم اینک در گردنه های سخت گذر حوالی روستاهای «حیدرآباد» تا «کانی کبود» در محور تکاب - دو راهی ایرانخواه به طول 10 کیلومتر کولاک شدید برقرار است که دید افقی جاده را به شدت کاهش داده و تردد ایمن خودروها و مسافران نوروزی به سختی امکان پذیر است.
دبیر شورای هماهنگی مدیرین بحران تکاب ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ساعات شب احتمال یخبندان و لغزنده شدن جاده در این محور نیز وجود دارد و لازم رانندگان به طور حتم هشدارها را جدی گرفته و از تردد در محور دوراهی ایرانخواه خودداری کرده و برای عزیمت به شهرهای همجوار از جمله سقز و دیواندره در استان کردستان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.
شیوخی بیان کرد: راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب از صبح امروز مشغول برف روبی و بازگشایی جاده در محور تکاب - دوراهی ایرانخواه هستند اما به علت تداوم کولاک شدید بازگشایی کامل محور تا مساعد شدن شرایط جوی میسر نیست.
وی گفت: دیروز 54 خودروی سواری و باری با 200 نفر سرنشین به علت کولاک شدید در این محور گرفتار کولاک شده بودند که با تلاش راهداران نجات یافتند.
به گزارش ایرنا، تکاب در جنوب آذربایجان غربی و دیواندره در استان کردستان، هر کدام با جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر در فاصله 65 کیلومتری از هم واقع شده اند و محور دو راهی ایرانخواه راه دسترسی این 2 شهرستان است که دارای گردنه های سخت گذر بوده و در فصل سرما و یخبندان همواره برف گیر و کولاکی است.
از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 900 دستگاه انواع خودرو سواری و باری در محورهای مواصلاتی کوهستانی و سخت گذر تکاب گرفتار برف و کولاک شده و با تلاش راهداران و نیروهای امدادی نجات یافته اند.
بارش برف و کولاک عید نوروز امسال جاده ها و محورهای مواصلاتی تکاب را فرا گرفته و موجب اختلال در تردد مسافران نوروزی شده است.
7514/3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.