به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ یوسف زاده چابک روز شنبه در مراسم آوای سلامت در جمع دانش آموزان دختر مدرسه متوسطه قلم چی در رشت اظهار داشت: رژیم غذایی آن چیزیست که بر آن تاکید می شود، غذاهای پرکالری و پرچرب که اگر از حد مجاز فراتر رود، در آینده سلامت اثرگذار است.
وی با بیان این که سبک زندگی مهمترین عامل سلامتی است، اظهار داشت: در این زمینه رژیم غذایی مناسب و میزان فعالیت های فیزیکی اهمیت بسزایی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان داشت: اگر امروز به فکر فعالیت های فیزیکی مناسب و ورزش نباشیم، این عادت ممکنست باقی بماند و در آینده سخت باشد.
وی با اشاره به نقش مهم ورزش در دوران جوانی و نوجوانی خاطر نشان کرد: افرادی که در این دوران ورزش می کنند، اغلب در دوران سالمندی و میانسالی می توانند ورزش، تحرک و فعالیت فیزیکی را داشته باشند.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به افزایش میانگین عمر افراد در کشور تصریح کرد: در دوران قاجار متوسط عمر مورد انتظار 28 سال بود، در دهه 30 به 32 سال رسید، در اول انقلاب امید به زندگی و میزان عمر مورد انتظار 54 سال بود و امروز به 74سال رسید که البته این آمار در گیلان 76 سال است.
یوسف زاده چابک خاطر نشان کرد: زندگی دوی صدمتر نیست که با تمام سرعت بروید و تمام کنید و بقیه راه را نتوانید به پایان برسانید، زندگی مانند دوی مارتن است که تا آخر را باید با نشاط و انرژی پیش روید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در مراسم آوای سلامت در سخنانی با اشاره به افزایش امید به زندگی و میزان عمر و کاهش مرگ و میر نوزادان و رسیدن آن به عدد صفر بیان داشت: این موارد از موفقیت های حوزه بهداشت و درمان در کشور و دارای اهمیت بسیار است .
نادر جهان آرای خاطر نشان کرد: مراقبت های اولیه بهداشت در مورد دختران، زنان و مجموعه خانواده می تواند برای دستیابی به دو شاخص یاد شده، بسیار مهم باشد.
وی اظهار داشت: برای دستیابی به موفقیت های بهتر در فرآیند زیست و کیفیت آن، بایستی در جهت فعالیت هایی که بسترساز سلامت و بهداشت بیشتر جامعه می شود، تلاش کنیم.
آوای سلامت امروز (شنبه) در مدارس استان گیلان نواخته شد.
استان گیلان دارای بیش از 391 هزار دانش آموز است.
اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده؛ دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، آموزش رکن سلامت، مشارکت اجتماعی و سلامت، مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان، سلامت در حوادث و بحران ها، سبک زندگی سلامت محور و سلامت جمعیت و خانواده روز شمار هفته سلامت است.
شعار امسال هفته سلامت، مراقبت های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.