به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز شنبه در دیدار با نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی در رشت با اشاره به نامگذاری هوشمندانه رهبری در سال جاری به نام رونق تولید افزود: با توجه به تحریم ‌های دشمنان، مهمترین راهکار خروج از بن بست اقتصادی رجوع به توانمندی ‌ها و ظرفیت های داخلی است.
وی ویژگی فعالیت‌ های سازمان اوقاف را انجام فعالیت‌ های فرهنگی در کنار امور اقتصادی عنوان و تصریح کرد: سازمان اوقاف در جهت گیری وقف‌ های جدید برای ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، کاهش فاصله طبقاتی و آموزش فنون و حرفه‌ های مختلف تلاش بسیاری انجام داده است.
وی در ادامه با بیان این که مبارزه با موقوفه خواری یکی از مواردیست که مجلس و نمایندگان می‌ توانند به سازمان اوقاف در پیشبرد اهداف اقتصادی و فرهنگی کمک کنند ، خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه گیلان با جدیت به دنبال تثبیت مالکیت موقوفات است و در سال ‌های اخیر به توفیقات قابل توجهی در این باره دست پیدا کرده است.
نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار در سخنانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه ارزشمند خود تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب مسیر حرکت و برون رفت از مشکلات فعلی را ترسیم کردند و شعار سال را بی جهت، رونق تولید نامگذاری نکردند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی افتخاری افزود: رهبری، رمز عبور از مشکلات معشیت جامعه را در تولید می‌ دانند و دولت باید با تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی به این سیاست کلی نظام جامع عمل بپوشاند.
وی سازمان اوقاف و امور خیریه را یکی از نهادهای موثر در رونق تولید عنوان و خاطر نشان کرد: سنت حسنه وقف با رویکرد پویا و انعطاف پذیری که دارد همواره رفع نیاز از جامعه را هدف قرار داده است.
وی سرمایه گذاری در موقوفات و تبدیل به احسن آنها را از راهکارهای کمک به رونق تولید در کشور دانست و تصریح کرد: توجه به رونق تولید مورد توجه متولیان وقف در به ثبت رساندن وقف‌های جدید و جهت دهی به نیات واقفان باشد.
نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هر قدر بتوانیم فقر را در جامعه ریشه کن کرده و نیاز به خارج را کاهش دهیم به هدف متعالی سنت وقف هم نزدیک ‌تر می شویم.
وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن شهرستان ‌های فومن و شفت اظهار داشت: از ظرفیت گردشگری مذهبی این شهرستان ها می‌ توان برای توسعه استان گیلان بهره گرفت.
استان گیلان دارای بیش از 940 بقعه متبرکه است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.