به گزارش ایرنا، برمکی شامگاه پنجشنبه در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان در سال جدید ، با بیان اینکه محور اصلی تبصره 18 تولید اشتغال است ، افزود: برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری اقدامی در راستای اشتغالزایی بوده است.
وی اظهار کرد: سهم گیلان از این اعتبارات؛ یک هزار و 310 میلیارد تومان است که یک هزار و 100 میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی و ریالی صندوق توسعه ملی، 81 میلیارد تومان وجوه اداره شده، 54 میلیارد تومان یارانه سود و 73میلیارد تومان کمک بلا عوض برای استان پیش بینی شده است.
وی گیلان را دارای 110 هزار نفر جمعیت بیکار خواند و گفت: نرخ بیکاری گیلان در سال 97 ، 11 و سه دهم درصد است.
برمکی با تاکید بر اینکه مجموع این اعتبارات برای اشتغال 25 هزار و 840 نفر برنامه ریزی شده و ایجاد هر 10 هزار نفر شغل کاهش یک درصد بیکاری استان را به همراه دارد، تصریح کرد: اگر اشتغال روستایی در استان پیگیری شود، گیلان از استان هایی خواهد بود که تا پایان برنامه ششم نرخ تک رقمی بیکاری را تجربه خواهد کرد.
وی بازافرینی شهری را یکی از موضوعات مورد تاکید رئیس جمهوری عنوان و بیان کرد: باز افرینی شهری در رشت، انزلی ، لاهیجان و لنگرود با 14 محله با اعتبار 162 میلیارد تومان با سود 9 درصد برای استان برنامه ریزی شده ، ضمن اینکه کمک بلاعوض هم در این حوزه پیش بینی شده است.
وی گفت: برای حوزه کشاورزی در گیلان نیز 421 میلیاد تومان تسهیلات یا یارانه سود بین 9 تا 12 درصد پیش بینی شده که برای چهار محور اصلی توسعه گلخانه ، توسعه آبزیان، نوسازی ، تامین سرمایه در گردش و توسعه باغات هدف گذای شده است.
برمکی ادامه داد: 373 میلیارد تومان نیز برای صنعت و معدن استان اختصاص یافته ضمن اینکه یکی از رئوس برنامه تبصره 18 حمایت از شرکت های دانش بنیان است که 26 میلیارد تومان برای توسعه شرکت های دانش بنیان استان در نظر گفته شده است.
وی 27 میلیارد تومان کمک بلاعوض با هدفگذاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در اقداماتی همچون مهارت آموزی و مشاغل خانگی، 165 میلیارد تومان برای گردشگری و دو میلیارد تومان کمک بلاعوض در این زمینه را از دیگر اعتبارت پیش بینی شده از مجموع یک هزار و 310 میلیاردتومان برای استان عنوان کرد.
وی گفت: در حال حاضر 20 درصد از این اعتبارات به دستگاه های ملی اختصاص یافته که دستگاه های استانی می توانند بخش اختصاص یافته سهم خود را مطالبه کنند.
اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان در سال جدید با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در رشت برگزار شد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.