به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری عصر شنبه در جلسه ساماندهی سواحل گیلان با تاکید بر اینکه این واگذاری ها به منظور ایجاد امکانات اولیه و به صفر رساندن و یا کاهش حداکثری غریق و درآمد زایی و اشتغالزایی انجام می شود، افزود: در صورتی که کار صحیح انجام شود و نقاط خطرآفرین دارای متولی بخش خصوصی باشند ، غریق را می توانیم به صفر برسانیم.
وی با بیان اینکه می توان 70 تا 80 نقطه از سواحل گیلان را به بخش خصوصی واگذار کرد، اظهار داشت : متقاضیان بخش خصوصی بایستی الزاماتی همچون سرویس بهداشتی ، دوش ، نجات غریق و عدم استفاده از مصالح ساختمانی را در سازه هایشان و قابل حمل و سازگار بودن با طبیعت را رعایت کنند و ما برای آنها مسائل زیرساختی را انجام می دهیم.
سالاری با تاکید بر اینکه ایجاد این امکانات نباید هزینه بر باشد ، تصریح کرد: باید در نقاط گردشگری درآمدزایی کنیم اما هم اکنون در حال هزینه کردن هستیم از این رو می توانیم با واگذاری نقاط جدید طرح های سالمسازی به بخش خصوصی، علاوه بر افزایش رفاه و خدمات به استفاده کنندگان از سواحل و ارتقای ایمنی انها ، اشتغال و در آمدزایی ایجاد کنیم.
سالاری با اشاره به کاهش غریق در سواحل گیلان طی سال گذشته گفت: بخشی از این کاهش مربوط به تلاش دستگاه های مربوطه و اعضای ستاد سواحل در این امر و بخشی دیگر نیز ناشی از افزایش شناخت و آگاهی مردم است .
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز گفت: در حال حاضر 35 طرح با 68 شناگاه در استان وجود دارد که قرار است دو طرح دیگر نیز امسال راه اندازی شود.
منا ابروفراخ تعداد عوامل اجرایی درگیر در این طرح را طی سال گذشته یک هزار و 900 نفر عنوان و بیان کرد: سال گذشته 486 نفر از ناجیان غریق در نقاط خطر آفرین و 236 نفر در طرح های سالمسازی دریا حضور یافتند.
وی پیشگیری از تلفات انسانی ، اجرای برنامه فرهنگی ، مذهبی و ترویج و گسترش فرهنگ عفاف، ارائه خدمات رفاهی ، بهداشتی و عمومی مناسب، بازرسی و ساماندهی نقاط خطر آفرین و جلوگیری از بروز ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی را از جمله اهداف ساماندهی سواحل ذکر کرد.
از چابکسر در شرق گیلان تا آستارا در غرب استان، 274 کیلومتر نوار ساحلی وجود دارد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.